ערכות הזנה לשעת חירום

חברת מפרם החלה להפיץ ערכות שמכילות חטיף מזין ומים סטריליים למקרים של רעידות אדמה או מלחמה

מצב חירום בזמן מלחמה או רעידות אדמה הינם תרחישים סבירים באזורנו, ויש אלה שאף מתריעים כי רעידת אדמה קשה בישראל, נמצאת ממש מעבר לפינה. חברת מפרם שמתמחה במתן פתרונות מיגון ואבטחה החלה בחודשים האחרונים בהפצה של ערכות הישרדות לשעת חירום המיועדות לשמש אזרחים ואנשי כוחות ביטחון במקרה של תרחישים דומים.

ערכת החירום כוללת חטיף על בסיס קמח חיטה שגודלו הוא בערך כמו חטיף "פסק זמן" ושקית אלומיניום שזהה לשקית של "טרופית" ומכילה מים שעברו סטריליזציה. הערכות יכולות להחזיק מעמד למשך זמן של חמש שנים.

"הערכה יכולה להוות מעין תעודת ביטוח והיא גם לא יקרה" אומר אל"מ (במיל') יוסף לוצ'י סמנכ"ל במפרם ולשעבר מפקד מחוז צפון של פיקוד העורף. "החטיף הוא על בסיס קמח חיטה, הוא כשר ומכיל 1200 קלוריות ומבחינת ההרכב התזונתי הוא נועד לספק לבנאדם את כל מה שהוא צריך בשביל לשרוד במהלך מספר ימים. להבדיל מקופסאות שימורים הוא מחזיק מעמד כחמש שנים ומאוד נוח, אפשר לזרוק אותו בבגאז' של הרכב, במגירה או בכיס. זה יכול להיות מאוד רלוונטי לאזורי אסון וביחוד במקרה של רעידות אדמה.

"החטיף הוא דל שיירים, לא גורם לצמא ולא מייצר פעילות מעיים ששולחת אנשים לשירותים. גם מבחינת ההיבט הצבאי הוא יכול לשמש חיילים בשטח ומאוד נוח לנשיאה, זה יכול לאפשר גמישות למקבלי ההחלטות כאשר הם יודעים שלחייל יש חטיף או שניים באפוד שיכולים לספק לו תזונה ליום-יומיים הקרובים. זה מוצר טוב, פשוט, טעים ואכיל".

לדברי אל"מ (מיל') לוצ'י ישנם כבר מספר גופי ביטחון גדולים שרכשו ערכות כאלה ובחברה גם נמצאים כעת במגעים עם צה"ל. כאשר מלבד לחטיפים ולמים, החברה גם מציאה ערכות הישרדות שכוללות פנסים, סוללות, עזרה ראשונה ועוד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית