דיווח: פעילות מוגברת באתרי נשק כימי בסוריה

העיתון "הניו יורק טיימס" מדווח כי גורמי מודיעין מערביים גילו פעילות באזור מאגרי הנשק הכימי במדינה. "ייתכן ומדובר בצעדים לקראת שימוש בנשק כלפי המורדים, או באזהרה למערב שלא להתערב במלחמת האזרחים"
מורד סורי ברחובות דמשק (צילום: AP)

העיתון האמריקאי "הניו יורק טיימס" מדווח כי בסוכנויות הביון המערביות מזהים פעילות חשודה באתרי הנשק הכימי בסוריה. על פי הדיווח, גורמי מודיעין קלטו, תוך שימוש באמצעי איסוף המודיעין בהם הם עושים שימוש, סימנים לפעילות מוגברת במחסני הנשק הכימי של הנשיא הסורי בשאר אסד.

מדובר במהלך שעשוי להעיד על כך שהמשטר הסורי עשוי להשתמש בנשק הבלתי-קונבציונלי נגד המורדים והאזרחים, הנלחמים במשטר זה קרוב לשנתיים, כצעד נואש אחרון. גורמים אחרים אומרים כי ייתכן ומדובר בצעד שבא להזהיר את המערב מפני התערבות חיצונית בנעשה במדינה. סוריה הזהירה יותר מפעם את מדינות המערב שלא יתערבו בענייניה הפנימיים. האזהרות האחרונות הגיעו על רקע דיווחים כי ארה"ב מעוניינת להציב סוללות טילים על גבול טורקיה-סוריה.

"מדובר בפעילות הדומה במאפייניה למה שכבר ראינו בעבר", אמר גורם אמריקאי בכיר, "אבל הם עושים דברים שייתכן שמצביעים על כוונה להשתמש בנשק המסוכן. זה לא סתם 'להזיז את הדברים".

עם זאת, אמר הגורם, הסורים טרם ביצעו את "הצעדים המכריעים" לקראת שימוש בחומרים הכימיים, לרבות חימוש סוללות הארטילריה או מטוסי הקרב בנשק שכזה, או הצבתו בקרבת כלי הנשק הללו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית