במערכי האבטחה יעשו שימוש באקדח שהופך לתת-מקלע

המשטרה אישרה את השימוש בערכות כגון ה-RONI וה-POS-K לצורכי אבטחה בגופים מונחי משטרה

משטרת ישראל אישרה לאחרונה לגופים מונחי המשטרה לעשות שימוש בערכות שהופכות אקדחים לתת-מקלעים כחלק ממערכי האבטחה שלהם. מדובר בגופים ציבוריים כגון מוסדות חינוך שונים, חברת חשמל, מקורות, אגד ועוד, אשר מונחים על ידי חטיבת האבטחה של משטרת ישראל וצריכים לעמוד בקריטריונים מסוימים של אבטחה שמתבססת על סוגי כלי הנשק בהם עושים שימוש, מערך האימונים וההכשרות ועוד.

במשטרה הוחלט להכשיר כעת את השימוש בפלטפורמות אלה, דוגמת ערכת ה-RONI של חברת CAA Tactical או מערכת ה-K-POS של חברת "פאב דיפנס", אשר מאפשרות הסבה של אקדח לנשק ארוך, שאותו גם ניתן להסתיר יותר בקלות, תוך שמירה על קצב ירי מהיר ודיוק לטווחים ארוכים יחסית.

"זה היה בבחינה זמן מה ועכשיו הבשיל התהליך, זה ישפר בצורה משמעותית את יכולות האבטחה, מבחינת טווח, מהירות, דיוק ואיכות הירי", אומר יותם גל מחברת CAA Tactical. "בעולם המערכות האלה כבר משמשות לא מעט גופי אבטחה, במדינות כגון איטליה, צרפת, בדרום אמריקה ועוד".

לדברי גל, משטרת בולגריה צפויה לרכוש כ-1,500 יחידות מערכת ה-RONI ואלפי יחידות נוספות כבר נמכרו לגופי אכיפת חוק בעיקר באירופה. כאשר גם בישראל חלק מהגופים כבר יוצאים במכרזים למפיצים במטרה לרכוש את המערכות.

ממשטרת ישראל נמסר:" כחלק משיפור האפקטיביות והמקצועיות, נבחן במשטרת ישראל השימוש בקת לאקדח, אשר אושר לאחרונה לשימוש במערכי אבטחה מונחי משטרה. אמצעי זה, מאפשר תפעול כלי הנשק ברמה גבוהה יותר כלומר – פגיעה מדוייקת בטווחים ארוכים, יותר מיכולת הפגיעה עם אקדח המוחזק ביד. האישור הינו עקרוני ועל כל גוף מאבטח לבחון את התאמתו למשימה עליה הוא מופקד".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית