לזהות מיקרוגרם של חומר נפץ

בחברת LDS עובדים על פיתרון שיאפשר לזהות מטענים וגם שיירים מזעריים של חומר נפץ ממרחק של עשרות מטרים, באמצעות קרני לייזר

חברת LDS שמתמחה במערכות לייזר לאיתור חומרי נפץ וחומרים מסוכנים נוספים פועלת לפתח מערכת לזיהוי מרחוק שתולבש על רובוט ותסייע לאתר מטענים, פצצות ואפילו שיירים מזעריים של חומר נפץ, ממרחק של עשרות מטרים.

החברה עובדת כרגע על הפרויקט עם לקוח זר ולדברי אלי ונציה, הבעלים והנשיא של החברה מדובר באתגר המשמעותי ביותר של הטכנולוגיה. "הרובוט סורק את האזור ואפשר לזהות ממרחק של כמה עשרות מטרים אם יש מכונית תופת או חפץ חשוד. אחד הנושאים המרכזיים היום הוא זיהוי נגדי והתמודדות עם מטעני צד, ואנחנו מקווים שאנחנו נהיה חלק מהפתרון. המטרה היא להגביר את הרגישות ולזהות מיקרוגרם, גרגיר מלח של חומר נפץ ממרחק של כמה עשרות מטרים. לזהות משהו כמה שיותר קטן, כמה שיותר מרחוק, ובמרווח טעות מינימלי, זה האתגר."

הטכנולוגיה שבאמצעותה עובדות מערכות הזיהוי היא ספקטרוסקופיה שמודדת רמות אנרגיה או ספקטרום של תדרי קרינה אלקטרומגנטית של חומרים שונים. קרן הלייזר פוגעת בחומר החשוד והגל שמשודר חזרה מתאפיין לפי החומר המסוים. LDS חשפה באביב האחרון סורק לייזר שמאפשר לעלות למטוס עם חומרים נוזליים, מה שהיה אסור עד עתה, שכן המערכת שפיתחה יודעת להתריע בתוך שניות בודדות על הימצאות חומרי נפץ תקניים ומאולתרים במידה וכאלה נמצאים באותם מכלים, גם אם נמהלו עם חומרים נוספים במטרה להקשות על גילויים.

לדברי אלי ונציה בחברה שוקדים כעת גם על פיתוח נוסף - אקדח לייזר שישמש כוחות ביטחון, משטרה ועוד לסרוק אדם או חפץ ולזהות בזמן אמת האם הוא נושא עליו שיירי חומרי נפץ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית