44 מטוסי סקייהוק למכירה
משרד הביטחון ינסה למכור את צי מטוסי הסקייהוק של חה"א בשנים הקרובות, לקראת קליטתם של מטוסי האימון החדשים מאיטליה
עמיר רפפורט
| 19/05/2011
אגף סיב"ט במשרד הביטחון יוצא בקריאה לגופי ביטחון, צבאות ומדינות ברחבי העולם ומזמין אותם לרכוש את צי מטוסי הסקייהוק ("עיט") שבשירות צה"ל מאז שנות ה-60 של המאה הקודמת.
הסקייהוק היה מטוס הקרב הראשון שארצות הברית הסכימה למכור לישראל והוא נכנס לשימוש בחיל האוויר הישראלי בשנת 1967. כיום משמשים המטוסים להדרכה ולאימון במגמת קרב בקורס טיס והמכירה כעת היא חלק מהיערכות לקליטתם של מטוסי האימון החדשים מתוצרת איטליה ה-M-346.
במהלך המבצע האחרון בעזה "עמוד ענן" עשה חיל האוויר שימוש בסקייהוק להטלת כרוזי תעמולה מעל רצועת עזה. במשרד הביטחון מעוניינים למכור את 44 מטוסי הסקייהוק תמורת עשרות מיליוני דולרים. הסקייהוק צפוי לצאת משירות במהלך שנה הבאה. אם לא תהיה היענות בחמש השנים הקרובות, אותם מטוסים יועברו ככל הנראה לגריטה.
משרד הביטחון ינסה למכור את צי מטוסי הסקייהוק של חה"א בשנים הקרובות, לקראת קליטתם של מטוסי האימון החדשים מאיטליה
עמיר רפפורט
| 19/05/2011
אגף סיב"ט במשרד הביטחון יוצא בקריאה לגופי ביטחון, צבאות ומדינות ברחבי העולם ומזמין אותם לרכוש את צי מטוסי הסקייהוק ("עיט") שבשירות צה"ל מאז שנות ה-60 של המאה הקודמת.
הסקייהוק היה מטוס הקרב הראשון שארצות הברית הסכימה למכור לישראל והוא נכנס לשימוש בחיל האוויר הישראלי בשנת 1967. כיום משמשים המטוסים להדרכה ולאימון במגמת קרב בקורס טיס והמכירה כעת היא חלק מהיערכות לקליטתם של מטוסי האימון החדשים מתוצרת איטליה ה-M-346.
במהלך המבצע האחרון בעזה "עמוד ענן" עשה חיל האוויר שימוש בסקייהוק להטלת כרוזי תעמולה מעל רצועת עזה. במשרד הביטחון מעוניינים למכור את 44 מטוסי הסקייהוק תמורת עשרות מיליוני דולרים. הסקייהוק צפוי לצאת משירות במהלך שנה הבאה. אם לא תהיה היענות בחמש השנים הקרובות, אותם מטוסים יועברו ככל הנראה לגריטה.