מודל תלת מימד למפעל גרעיני

יצרנית תחנות הכוח הגרעיניות הרוסית NIAEP מתבססת על פלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס
מפעל גרעיני בבנייה (יח"צ)

דאסו סיסטמס, חברת ה-3DExperience, מובילה עולמית בתוכנות תכנון 3D, פתרונות מידול דיגיטלי 3D וניהול מחזור חיי מוצר (PLM), הודיעה על השלמת השלב הראשון של השותפות האסטרטגית שלה עם NIAEP הרוסית.

NIAEP הנה חברה ממשלתית של Roastom, חברה רוסית מובילה בתחומי הנדסה, רכש ובניית תחנות כוח גרעיניות ברוסיה ומחוצה לה. NIAEP משתמשת בפלטפורמת 3DExperience החדשה לפיתוח תחנת כוח גרעינית מבוססת על יחידות כוח העומדות בתקן WER-TOI המחמיר. בשימוש ביישומי פלטפורמת 3DExperience -  CATIA, ENOVIA, DELMIA, פיתחה NIAEP טכנולוגיה הנקראת Multi-D, אשר מבצעת סימולציית תהליכים עסקיים ומאפשרת לבצע מידול מפורט של תהליכי בנייה והתקנה על בסיס נתוני 3D. התוצאה הנה הפחתת זמן ועלויות בנייה, כמו גם יעילות טובה יותר של עבודה, איכות ובטיחות של מפעלים המתוכננים על ידיNIAEP.

"על בסיס הפלטפורמה הייחודית של דאסו סיסטמס, פיתחנו פתרון אשר ישלב הנדסת תהליכים, תכנון ובנייה של מודל דיגיטלי מאוחד לתחנת כוח גרעינית", אמר ולרי לימרנקו, מנהל NIAEP. "בעבר לא הייתה בעולם מערכת שיכלה לשלב באופן שקוף את העבודה של מתכננים ומהנדסי תהליכים ובנייה. עתה, עם פלטפורמת 3DExperience יש לנו סביבה אינטגרטיבית עבור שיתוף פעולה. יישום CATIA ימכן את יצירת התיעוד ההנדסי וישרת כמקור של תהליך אופטימיזציית הבנייה של "Multi-D.

גלעד פרידמן, מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל, מציין כי NIAEP הנה החברה הראשונה שמפתחת מודל 3D דיגיטלי לניהול תחנת כוח גרעינית, שיצויד בתכונות עבור ניהול תכנון משולב, במיוחד עבור יצירה ושינויים של מודל 3D, ניהול בנייה, הנדסת שטח, ניהול רכש ואספקה, כמו גם הקצאת מתקנים והוצאה מתפעול.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית