נעצר בחשד לריגול למען חיזבאללה

תושב ירושלים ממוצא ערבי-ישראלי נעצר בחשד שגוייס לחיזבאללה ומסר להם מידע על אתרים ברחבי ישראל

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ושוטרי מחוז ירושלים של משטרת ישראל, נעצר באוקטובר עצאם האשם עלי משאהרה, תושב ישראל המתגורר בירושלים, אשר גויס לחיזבאללה במהלך ביקור בלבנון בחודש יוני 2012.

משאהרה, יליד 1975, תושב הכפר ג'בל מכבר, שבדרום ירושלים, נהג אוטובוס במקצועו, הודה בחקירתו בשירות הביטחון הכללי, בין היתר, בגיוס לחזבאללה ובמסירת מידע על שורה ארוכה של אתרים בישראל, לרבות אתרי ממשל, כגון הכנסת וקריית הממשלה, ואתרים ציבורים, ביניהם, האוניברסיטה העברית, בית החולים הדסה עין כרם ובית החולים הר הצופים. עוד עלה בחקירתו של משאהרה, כי גורמי חזבאללה תדרכו אותו לשוב לישראל, ולהמשיך לקיים את הקשר עם הארגון באמצעות האינטרנט.

מהשב"כ נמסר כי גיוסו של משאהרה לחיזבאללה הוא דוגמא נוספת למאמציו של הארגון לגייס סוכנים ישראלים, או תושבים בעלי תעודת זהות ישראלית (כחולה) לטובת פעילות ריגול וטרור נגד ישראל. זאת, נוכח הערכיות שמייחס, הארגון לנגישותם של אלה לאישים ולאתרים ברחבי ישראל - בשונה מפלשתינים תושבי יהודה ושומרון. פרשיה זו מצטרפת לפרשיות נוספות, שנחשפו בחודשים האחרונים, המשקפות את מאמצי חיזבאללה בתחום זה. 

כנגד משאהרה הוגש כתב אישום בבית המשפט המחוזי בירושלים, המייחס לו עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעות לאוייב, קשירת קשר למסירת ידיעות לאויב ויציאה למדינת אויב ללא היתר. בנוסף הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים כנגדו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית