גנץ: המבצע השיג את יעדיו

הרמטכ"ל סייר באוגדת עזה והתייחס למבצע "עמוד ענן" שהתסיים אמש עם כניסת הפסקת האש לתוקפה
הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ“ל, רא“ל בני גנץ, ערך סיור באוגדת עזה שבפיקוד הדרום, לאחר סיומו של מבצע "עמוד ענן" והפסקת האש שנכנסה אמש לתוקפה. "אם שום דבר לא ייצא מעזה, השקט יימשך. אם ארגוני הטרור ימשיכו לירות - העתיד יהיה גרוע יותר ממה שהיה בעבר", אמר גנץ במהלך הסיור.

לדבריו, "המבצע השיג את כל יעדיו ומטרותיו, כפי שהוגדרו לנו על ידי הדרג המדיני“. הוא התייחס גם לחזית העורף ואמר כי "אני מאוד מעריך את כושר העמידה של הציבור. אני חושב שהוא נתן לדרג המדיני אורך נשימה. לנו, הדרג הצבאי, זה נתן יכולת לפעול בשיקול דעת. המבצע הזה השיג את יעדיו ומטרותיו כפי שהוצבו על ידי הדרג המדיני. פגענו קשה מאוד בחמאס באמצעות חיסול בג'עברי עצמו ובמספר בכירים נוספים. פגענו רבות בכל יכולות השיגור.

"גיוס מערך המילואים אפשר לנו להיות חזקים בזירות האחרות ולהכין את השלב הבא. אסור לבצע פעולה כאשר הפעולה העוקבת אליה איננה מוכנה. צה"ל יכול לעשות כל משימה שהדרג המדיני יגדיר לו“, ציין הרמטכ“ל. הוא הוסיף כי "אצלי בחצר האחורית יש גינה ואצלם בעזה יש רקטות".

ולגבי האפשרות של התחדשות הירי לעבר ישראל והמסקנות מהמבצע אמר גנץ כי "צריך להמתין קצת שהאבק יישקע". הרמטכ"ל הורה להמשיך ולפגוע בחוליות משגרים, אם מזוהה פעילות חשודה לקראת ירי לעבר ישראל. בצה"ל מזהים בחמאס פעולות אכיפה על חוליות השיגורים. כמו כן הוחלט כי תאי התקיפה המשותפים לחיל האוויר והשב"כ באוגדת עזה יישארו פתוחים בינתיים.

קצין בכיר בצה"ל אומר כי הצבא לא ויתר על שום חופש פעולה לרבות סיכול ממוקד אפשרי בעתיד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית