המילואימניקים חוזרים הביתה

שחרור עשרות אלפי חיילי המילואים שגוייסו למבצע "עמוד ענן" החל, השאיפה היא לשחרר את כולם עד סוף השבוע

בצה"ל החלו להתארגן על שחרורם של 57 אלף אנשי המילואים שגוייסו בצו 8 למבצע "עמוד ענן". גיוס המילואים התבצע מתוך הערכה כי ייתכן וצה"ל ייאלץ להכינס קרקעית לרצועת עזה. השאיפה בצה"ל היא שכל חיילי המילואים ישוחררו עד סוף השבוע לביתם.

דובר צה"ל, תא"ל פולי מרדכי, התייחס להיענות הרבה של כוחות המילואים ואמר כי "עשרות אלפי אנשי המילואים שהתגייסו באחוזים גבוהים, במוטיבציה מרשימה, עדיין ערוכים לתקופה של אימונים והכשרות. אני מניח שלאחר ההע"מ, השיחות עם המפקדים והסיכומים יתקבלו החלטות. באשר לגיוס המילואים, חלק מהמבצע היה הפתעת החמאס. אם היינו נדרשים כדי להשיג את היעדים, היינו מפעילים את אנשי המיל' שבאו לתמוך ביח' הסדירות, מאחר והשגנו את היעדים – לא נדרשנו לזה אך יש משמעות לאנשי המיל' בהשפעה האזורית, לאור הטלטלה במזה"ת".

ובאשר לעזה: הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ הורה להמשיך ולפגוע בחוליות משגרים, אם מזוהה פעילות חשודה לקראת ירי לעבר ישראל. בצה"ל מזהים בחמאס פעולות אכיפה על חוליות השיגורים. כמו כן הוחלט כי תאי התקיפה המשותפים לחיל האוויר והשב"כ באוגדת עזה יישארו פתוחים בינתיים. מאז אתמול זיהה צה"ל 3 שיגורים שנחתו בשטח ישראל, לא היו נפגעים או נזק מן הירי.

ביהודה ושומרון צה"ל נערך לתפילות יום השישי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית