גנץ: להגביר את דיכוי הירי מעזה

בצה"ל רואים את הירי לעבר הדרום כדרך למקסם את הישגי חמאס לקראת אפשרות של הפסקת אש בתוך מספר שעות

גנץ: להגביר את דיכוי הירי מעזה

(צילום: עופר צידון)

הרמטכ"ל הנחה את חיל האוויר להגביר את המאמץ לדכא את ירי שיגורי רקטות מתוך הבנה שהשעות הקרובות הן בגדר מה שמגדירים בצה"ל "דיאלוג באש" וניסיון מצד חמאס למקסם הישגים לקראת אפשרות להסכם הפסקת אש.

הרמטכ"ל היה עד לפנות בוקר בדיוני התשיעייה והדגיש לפני השרים את הדרישות הביטחוניות של צה"ל באשר לפעילות חיל האוויר לסיכול ירי רקטות ולסיכול פיגועים גם מהרצועה וגם פיגועים היוצאים מציר החץ, לסיני דרך המנהרות. כלומר הרמטכ"ל דרש להמשיך ולאפשר חופש פעולה של צה"ל ושב"כ נגד חוליות המנסות לייצר פיגועים.

במקביל חיל האוויר הצליח לפגוע הבוקר בשני משגרים שהשתתפו במטח שייצר חמאס לעבר יישובי הדרום בשעות האחרונות. חולייה אחת עם משגר הושמדה במחנה הפליטים טטרה בצפון הרצועה, חוליית תקיפה עם משגר בג'בליה הושמדה גם היא. בצה"ל אומרים כי מרבית הירי הבוקר התאפיין בירי מאתרים מרובי אוכלוסין בצפון העיר עזה. הירי לבאר שבע התבצע מתוך מחנות הפליטים במרכז הרצועה ומחאן יונס וחיל האוויר מנסה לאתר חוליות אלה.

בנוסף צה"ל החל לירות הלילה לראשונה אש ארטילרית מאגד ארטילרי של חיל התותחנים שהתפרס סביב הרצועה. האגד ירה לעבר שטחים פתוחים בהן מסתתרות חוליות משגרים. כאמור, מדובר בפעם הראשונה שבה נעשה שימוש באש ארטילרית במהלך המבצע. בלילה תקף צה"ל כ-100 מטרות והחלו לבצע מה שמוכנה "הקש בגג" כלפי דרגי שטח בדרגות של מ"פ ומג"דים המנהלים את מטחי האש של החמאס. כמו כן הותקפו מנהרות הברחת נשק בציר פילדלפי ומנהרות תקיפה. חיל האוויר הצליח לפגוע ב-6 משגרים מוצפנים.

כמו כן, מאתרים בצה"ל עלייה בהיקף הפרות הסדר בשטחים. בצבא רואים בכך הכוונה של חמאס כדי להקשות על הכוחות בשטח. בשעות הלילה בוצע ניסיון פיגוע ירי בג'נין. רשות הפלשתינית מסייעת לצה"ל ולשב"כ בהכלת האירועים באיו"ש.

ובאשר לרקטות שהתגלו אתמול בכפר הדרוזי מארי בדרום לבנון: בצה"ל אומרים כי ארגון פלשתיני תכנן לשגר רקטות באמצעות טיימרים מתוך אזור הכפר, הנמצא בגזרה המזרחית בדרום לבנון, אולם התערבות של צבא לבנון מנעה את הירי לעבר הצפון.