עשרות רקטות נורו לעבר הדרום

יומו השישי של מבצע "עמוד ענן": רקטות בדרום, צה"ל ממשיך בתקיפות ברחבי עזה
(צילום: דו"צ)

ארגוני הטרור בעזה בינתיים מראים סימני עמידה: מאז שעות הבוקר נורו לעבר ישראל כ-28 רקטות, מתוכן אחת התפוצצה סמוך לבית ספר באשקלון וגרמה לנזק, לא היו נפגעים באירוע. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות נוספות ששוגרו לעבר העיר.

גם ב"בירת הנגב", באר שבע,  לא שקט בינתיים. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה שנורתה לעבר העיר ועוד שתי רקטות באזור גן יבנה. בכל המקרים לא היו נפגעים. מערכת "כיפת ברזל" גם יירטה שתי רקטות מעל העיר אופקים. שלוש רקטות נוספות התפוצצו באזור העיר. רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב. בכל המקרים לא היו נפגעים.

במקביל צה"ל תקף הלילה ובשעות הבוקר עשרות יעדים ברחבי רצועת עזה. על פי צה"ל התמשכות הפעילות האווירית כבר הביאה לצמצום של 40 אחוז בהיקף הירי לעבר העורף הישראלי, לעומת ימים קודמים. צה"ל ביצע במהלך הלילה שבין שישי לשבת 100 תקיפות, מתוכן 40 תקיפות כוונו כנגד מנהרות הברחה באיזור רפיח. המנהרות הותקפו גם בפתחים שלהם וגם לאורכן, כדי להקשות על תהליך השיקום בהמשך.

צה"ל ביצע במהלך הלילה שש תקיפות כנגד חוליות שקשורות לירי הרקטות במהלך הלילה שבין ראשון לשני, תקף צה"ל גם את איצטדיון הכדורגל בעזה. מדובר בפגיעה משמעותית ראשונה בתשתיות, מתוך מטרה להכאיב לאוכלוסיה המקומית, אם כי בצה"ל טוענים כי הסיבה לתקיפה היא ירי רקטות שבוצע מתוך האיצטדיון. בצה"ל בודקים אפשרות שמתחת ליציעי האיצטדיון הוסתרה תחמושת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית