גיוס המילואים הגדול מאז "לבנון השנייה"

הממשלה דנה בגיוס של כ-75 אלף מילאומניקים. הרקטות הגיעו גם לירושלים, מטח שני בתל אביב. צה"ל ממשיך לתקוף מהאוויר, ולהיערך לפעולה קרקעית

הממשלה דנה בליל שבת באפשרות לגייס לא פחות מ-75 אלף חיילי מילואים. אם הגיוס יבוצע בפועל, הוא מדובר יהיה בגיוס המשמעותי ביותר מאז מלחמת לבנון השניה, גדול יותר מהגיוס ב"חומת מגן" וב"עופרת יצוקה".

הרחבת הגיוס נידונה באמצעות משאל טלפוני בקרב השרים לאחר עוד יום של אש, שבמהלכו נורתה רקטה בפעם הראשונה לאיזור ירושלים, ונורה טיל "פאג'ר" נטסף לכיוון תל אביב, שלא גרם לנפגעים.

במקביל, הותקפו מעזה עשרות יעדים בדרום הארץ, ובוצע ירי לעבר ישראל גם משטח סיני.

ואילו צה"ל המשיך לתקוף מטרות בעזה, על פי התכנית המכונה "עמוד ענן".

 מאז תחילת המסצע ועד ליום השלישי של המבצע הותקפו ברחבי הרצועה כ-650 מטרות. מערכת "כיפת ברזל" ביצעה כ-200 יירוטים.

יום שני למבצע:

גם תל אביב כבר לא בטוחה, בהמשך לאיומי החמאס לשגר רקטות גם למרכז הארץ, נורו העבר שתי רקטות לעבר גוש דן והעיר תל אביב. לא היה נזק או נפגעים, הרקטות נפלו בשטחים פתוחים במרחק מה מהעיר. יותר מוקדם נורו גם רקטות לעבר ראשון לציון, גם שם הן נחתו בשטח פתוח בסמוך לעיר.

במקביל להמשך הירי והתקיפה האווירית בעזה, בצה"ל נערכים גם לאפשרות של פעולה קרקעית, והחלו לגייס כמה עשרות אלפי חיילי מילואים וישנה העירכות בשטחי כינוס.

יותר מוקדם נפצעו שלושה חיילים מפצצת מרגמה שנחתה באזור אשכול, אחד באורח בינוני ושניים אחרים באורח קל, הם פונו לבית החולים סורוקה. זאת לאחר שבבוקר נהרגו שלושה אנשים מפגיעה ישירה של טיל גראד בבניין בקריית מלאכי.

לכל אורך שעות היום ממשיכים מטחי רקטות לעבר דרום הארץ, אחת הרקטות פגעה בחצר בית במועצת שער הנגב, רקטה נפלה בשטח פתוח באשקלון, ארבע יורטו מעל שדרות ועוד ואחרת יורטה באזור קריית גת.

שר הביטחון, אהוד ברק, ערך יותר מוקדם ביקור בפיקוד דרום ואמר: "אנחנו נחושים להחזיר את ההרתעה בחזרה למצבה הראשוני, להחזיר את השקט ואנחנו נעשה את זה בכל מה שיידרש ואני חוזר ואומר- בכל מה שיידרש כדי להגיע לתוצאה הזו. מערך הפאג'ר, הטילים שיכולים להגיע גם למרכז הארץ, שותק כמעט כולו, להערכתנו יכולות השיגור שלהם נפגעות באופן אינטנסיבי וזו רק ההתחלה".

בבוקר נפגע באופן ישיר גם בית באשדוד, ללא נפגעים. הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות לירי. באופקים ספג בית ספר פגיעה ישירה ונזק נגרם לכיתות לימוד. במהלך שעות הלילה והבוקר שוגרו מטחים נוספים לבאר שבע, אשקלון, וגן יבנה. חלק מהרקטות יורטו בידי מערכת "כיפת ברזל".

במקביל, צה"ל ממשיך לתקוף יעדים ברצועה, גם באמצעות טנקי מרכבה 4 וסטיל"ים של חיל הים. באחת התקיפות בחאן יונס חוסלו שלושה מחבלים בעת שהתכוונו לשגר רקטות. בישראל נערכים גם להלוויתו של ג'עברי שתערך ב-11:30 וצפויה לגרור מטחי רקטות נוספים.

לפי הערכת מצב שקיים הבוקר הרמטכ"ל בני גנץ השיגורים ימשיכו ויתגברו. צה"ל ממשיך במאמץ לפגוע במערך טילי הפאג'ר של החמאס.

צפו בסרטון של דובר צה"ל המתעד את התקיפות ברצועה:

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית