חוסל המפקד הצבאי של החמאס

פעיל החמאס הבכיר אחמד ג'עברי, חוסל בעזה על ידי כוחות צה"ל בשעות הצהריים במסגרת מבצע "עמוד ענן"

אחמד אל-ג'עברי, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, חוסל לפני זמן קצר במהלך פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי וצה"ל. גם בנו של אל-ג'עברי חוסל במסגרת המבצע, שעליו פיקד באופן ישיר הרמטכ"ל בני גנץ וקיבל את השם "עמוד ענן".

בשעות האחרונות לאחר החיסול, הועלתה הכוננות בישובי הדרום ובצה"ל. בצבא הוחלט לנייד חטיבות חי"ר לדרום, עם זאת לא ברור עדיין אם מדובר באפשרות למבצע קרקעי ברצועה.  

אל-ג'עברי שפיקח על התפתחותה של הזרוע הצבאית של חמאס במהלך שנות אינתיפאדת אל-אקצא, וכונה בתואר "רמטכ"ל צבא החמאס" חוסל כשנסע בעזה ברכבו. מקורות פלסטיניים דיווחו כי כלי טיס של חיל האויר תקף את המכונית וזו עלתה באש. 

במקביל לחיסול זה, צה"ל ביצע פגיעה נרחבת ביכולות השיגור ארוך הטווח של חמאס והגי'אהד האיסלאמי תוך הסבת נזק משמעותי למערכי השיגור התת-קרקעיים ולמחסני אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור ברצועת עזה. המטרות שהותקפו אותרו על פי מודיעין מדוייק ונאספו במהלך החודשים האחרונים. חלק נרחב מאתרי אחסון אמצעי הלחימה ממוקם במבני מגורים אזרחיים.

בהודעה שהוציא דובר צה"ל נכתב כי "מטרת התקיפה היא להנחית מכה קשה על מערכת הפיקוד והשליטה של חמאס ולפגוע בתשתיות הטרור של הארגון. מדובר בפעולה כירורגית של צה"ל בשיתוף שירות הביטחון הכללי המבוססת על מודיעין מדויק ויכולות אש מתקדמות. צה"ל ימשיך ויתקוף יעדים המהווים בסיסים לטרור כנגד אזרחי מדינת ישראל. צה"ל יעשה הכול כדי לשפר את המציאות הביטחונית. צה"ל ממשיך בפעולתו לאבטחת יישובי הדרום ולשיפור המציאות הביטחונית סביב רצועת עזה".

בהודעת השב"כ נמסר כי "מתוקף תפקידו, מעמדו ופועלו, היה ג'עברי אחראי בעשור האחרון על כלל פעילות הטרור כנגד ישראל משטחי הרצועה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית