ואללה עכבר

בחברת BIOEXPLORERS פיתחו מערכת חדשה לגילוי חומרי נפץ וסמים באמצעות עכברים

יתכן כי בקרוב כשתאלצו לעבור במתקן בידוק בשדה תעופה, במעברי גבול, בכניסה למשרדי ממשלה ועוד, אתם תבדקו על ידי לא אחרים מאשר עכברים. מערכת שפיתחה חברת BIOEXPLORERS מקבוצת "תמר" והוצגה אתמול בתערוכת ה-HLS של מכון היצוא, משתמשת בעכברים שיכולים להתריע על ידי ריחרוח, האם אתם נושאים עליכם חומר נפץ.

"חוש הריח של עכברים לא נופל מחוש הריח של כלבים, אם הוא לא יותר טוב אפילו" אומר ערן למברוזו מבעלי החברה שהוא גם ביולוג ומומחה בהתנהגות של בעלי חיים. "מבחינה ביולוגית יש לעכברים הרבה מאוד אלמנטים שקשורים בחוש הריח, זה כמו להשתמש בהרבה מאוד סנסורים. כרגע במסגרת אב הטיפוס הראשון של המערכת אנחנו מנסים לאתר חומרי נפץ, בהמשך זה גם יהיה איתור סמים ודברים נוספים".

הנבדק עובר דרך תא שמעביר את ריחו לעכברים שנמצאית בתוך אותו מתקן. כמות העכברים הנדרשת בכל מערכת לדברי לומברוזו היא כשמונה עכברים מאותו מין, נקבות לרוב, בשביל למנוע "הסחות דעת". העכברים גרים בתא רחב בתוך המערכת, יש להם פינת האכלה ומים, וגלגל משחק וכל הזמן שאין שימוש במערכת הם יכולים לנוח.

חלק מההכשרה של העכברים כוללת גם הטעיות למיניהן והסלקה של חומרי נפץ בתוך בקבוקים או כלים שמכילים גם מקורות ריח אחרים, כגון בשמים או קפה. עם זאת, לומברוזו מספר כי גם במקרים אלה העכברים מגיעים לתוצאות מאוד טובות. בחברה מקווים לערוך פיילוט במערכת כבר בחודשים הקרובים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית