ברק: נחזיר את ההרתעה, הסבב הנוכחי לא עדיין הסתיים

שר הביטחון קיים הערכת מצב באגודת עזה ואמר כי הסבב הנוכחי בדרום עדיין לא הסתיים. "אנחנו לא מתכוונים לקבל בשום אופן את הפגיעה באורח החיים של האזרחים בצד שלנו של הגבול"
ברק ורוסו (צילום: בן אברהם, במחנה)

שר הביטחון, אהוד ברק, ערך ביקור באוגדת עזה שם השתתף בדיון הערכת מצב בנוגע להמשך סבב ההסלמה הנוכחי ברצועת עזה. במהלך הדיון אמר ברק כי "האירוע עדיין לא הסתיים. אנחנו פה עם מפקד האוגדה מיקי, עם אלוף הפיקוד טל ועם סגן הרמטכ"ל יאיר. שמענו את הקצינים; נעשית פה פעולה נכונה מקצועית ושיטתית שהחמאס וארגוני הטרור סופגים כתוצאה ממנה מכות קשות בעזה, אבל העניין בפירוש לא נגמר ואנחנו נחליט איך ומתי לפעול ברגע שיהיה צורך בכך.

"אני לא רוצה להתייחס, לא למועד ולא לדרכים, כי לא יהיה נכון לאפשר את האינפורמציה הזאת לצד השני. אנחנו לא מתכוונים לקבל בשום אופן את הפגיעה באורח החיים של האזרחים בצד שלנו של הגבול, ואנחנו מתכוונים להחזיר את ההרתעה ולחזק אותה באופן שאפשר יהיה לפעול גם בפרימטר לאורך הגדר, באופן שיבטיח טוב יותר את ביטחונם של החיילים שפועלים מכל הצדדים של רצועת עזה. החמאס בעינינו אחראי לכל מה שקורה ברצועת עזה, גם כשמבצעים את זה ארגונים אחרים, והוא לא ינקה".

כאשר נשאל ברק על העובדה שתשובי הדרום אינם מרגישים שצה"ל מגיב בצורה משמעותית, אמר השר כי "אני רוצה דווקא לשבח את ראשי הרשויות והערים בכל המרחב הזה, ואת האזרחים, על כושר עמידה ועל יכולת לפעול, גם כאשר ברור שאין זה 'זבנג וגמרנו' ולא מדובר באבחה אחת של חרב. בדברים האלה צריך גם כושר עמידה והתושבים בפירוש מראים אותו. אני חושב שהקשר בין צה"ל לתושבים הוא מצוין. יותר מכך לא נכון להרחיב מראש, בדברים האלה עדיף לעשות כשעושים מאשר לדבר קודם לכן".

במקביל נמשך הירי לעבר יישובי הדרום. הבוקר התפוצצה רקטה בשטח פתוח באזור אשדוד, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. חיל האוויר תקף מספר יעדים ברחבי רצועת עזה במהלך הלילה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות ישירות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית