הרמטכ"ל החליט על סבב מינויים

בין היתר אל"מ אילן מלכא יועלה לדרגת תא"ל וימונה לראש מטה פיקוד מרכז. מח"ט צנחנים הבא - אל"מ אליעזר טולדנו וקצין חינוך ראשי החדש הוא תא"ל מוטי אלמוז
(צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ , החליט על שורה של מינויים בצמרת צה"ל. המינוי המעניין ביותר הוא של מפקד חטיבת גבעתי לשעבר, אל"מ אילן מלכא, שיקודם לדרגת תא"ל וימונה לתפקיד ראש מטה פיקוד מרכז, המהווה בפועל סגנו של מפקד פיקוד מרכז, האלוף ניצן אלון. אל"מ אילן מלכא כיהן בעבר כמח"ט גבעתי ונפתחה נגדו חקירת מצ"ח בגין מותם של מספר בני משפחה פלשתינית במהלך מבצע "עופרת יצוקה". לפני מספר חודשים החליטו בפרקליטות הצבאית לסגור את תיק החקירה נגדו.

מינוי מעניין נוסף הוא של קצין חינוך ראשי של צה"ל. כזכור אל"מ ארז וינר היה מיועד לתפקיד, אולם בשל מעורבותו ב"פרשת הרפז" בוטל מינויו. לתפקיד מונה בסופו של דבר תא"ל מוטי אלמוז - כיום ראש המנהל האזרחי. מינוי נוסף הוא של מפקד חטיבת הצנחנים הנוכחי אל"מ אמיר ברעם שיועלה בדרגה וימונה למפקד עוצבת האש. על עוצבת אדום החולשת על גבול מצרים יפקד תא"ל רועי אלקבץ שיחליף את תא"ל נדב פדן.

הרמטכ"ל החליט גם על מינויים נוספים: ראש מטה פיקוד דרום הבא יהיה אל"מ אודי בן מוחא שכיום מפקד על חטיבת כפיר. קצין משטרה צבאית ראשי יהיה תא"ל גולן מימון, ומפקד החטיבה הדרומית היוצא באוגדת עזה, אל"מ טל חרמוני, ימונה לנספח יבשה בשגרירות ישראל בארה"ב.

בדרגי אל"מ נרשמו מספר מינויים כאשר המעניין ביניהם הוא זהותו של מפקד חטיבת הצנחנים הבא - אל"מ אליעזר טולדנו. מפקד חטיבת כפיר הבא יהיה אל"מ אשר בן לולו ומח"ט גבעתי החדש הוא עופר וינטר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית