פצמ"ר סורי שוב נפל ברמה"ג, צה"ל ירה לסוריה בתגובה

בפעם השנייה ביממה פצמ"ר סורי נפל, כנראה בטעות, בשטח ישראל. טנק צה"ל ירה לעבר מקור הירי. זוהתה פגיעה במטרה
(ארכיון: עופר צידון)

פצמ"ר סורי נחת בשטח ישראל צפונית למוצב צה"ל בתל חזקה, בפעם השנייה ביממה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה ירה טנק צה"ל לעבר מקור הירי מעבר לגבול הסורי. הכוחות פעלו על פי הוראות מטכ"ל החדשות לפתיחה באש באזור שהונהגו בעקבות הירי התועה בימים האחרונים. סוללות המרגמה הסוריות הושמדו מירי הפגזים הישראלים. לא ידוע עדיין לא נפגעים בצד הסורי.

מדובר צה"ל נמסר כי בתגובה לירי מסוריה, ביצע כוח צה"ל ירי טנקים לעבר מקורות הירי. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. צה"ל העביר הודעה בנושא לגורמי האו"ם. בדו"צ הוסיפו כי "כפי שנמסר אתמול, צה"ל יגיב בחומרה כנגד כל פגיעה בשטח ישראל".

רק אתמול, לראשונה מאז מלחמת יום כיפור, צה"ל ירה לשטח סוריה בתגובה על ירי הפצמ"ר שנחת ביישוב במזרח רמת הגולן. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בצה"ל העריכו כי מדובר בירי תועה מסוריה. אולם, בעקבות התרבות מקרי הירי התועים מסוריה שזלגו לשטח ישראל, החליטו כנראה בצה"ל להגיב לראשונה לאירועים.

כוחות תותחנים של צה"ל ירו טיל "תמוז" לעבר סוללת מרגמות של הצבא הסורי שירתה בשוגג על מוצב צה"ל בתל חזקה. אין נפגעים באירוע. מדובר צה"ל נמסר כי במסגרת הלחימה בין המורדים לצבא הסורי בוצע ירי לעבר מוצב צה"ל. לא היו נפגעים באירוע. בתגובה לכך, ביצעו כוחות צה"ל ירי אזהרה למרחב הסורי והועברה הודעה לאו"ם שתמציתה אזהרה לכוחות הסורים לבל יבוצע ירי נוסף לשטח ישראל. ירי נוסף יגרור תגובה נמרצת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית