עזה: ג'יפ צה"ל נפגע מטיל נ"ט

הג'יפ נפגע באזור נחל עוז ועל פי הערכות ייתכן ומדובר בטיל מדגם קורנט מתקדם. מהירי נפגעו 4 חיילי צה"ל, אחד באורח קשה. הפלשתינים מדווחים על ארבעה הרוגים מירי של צה"ל ובחמאס מאיימים בתגובה

פלשתינים חמושים ירו טיל נ"ט לעבר ג'יפ סיור של צה"ל, באזור נחל עוז על גבול רצות עזה. עדי ראייה פלשתינים טוענים כי הג'יפ נפגע מהירי וכתוצאה מכך החל לעלות באש. הפלשתינים מדווחים כי בתגובה החלו להתנהל במקום חילופי אש בין הצדדים וכי עד כה ישנם לפחות ארבעה הרוגים פלשתינים וכעשרים פצועים פלשתינים בתקרית.

ארבעה חיילי צה"ל נפצעו באירוע: אחד באורח קשה, שניים באורח בינוני והרביעי באורח קל. שניים מהפצועים פונו במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. על פי הערכות ייתכן ומדובר בטיל מסוג קורנט מתקדם. צה"ל בתגובה פתח בירי מקלעים וטנקים לעבר שכונות סג'עייה וזייתון. הרמטכ"ל יכנס בשעות הערב הערכת מצב בשל האירועים. מפקד פיקוד דרום מתחקר בשעות אלה את האירוע החמור.

גורמים בצה"ל מעריכים כי מאחורי האירוע עומד ארגון הג'יהאד האיסלאמי, בברכת חמאס השולט ברצועה. בחמאס כבר מאיימים בתגובה ואומרים כי "תקיפת אזרחים היא הסלמה מסוכנת שלא נשתוק עליה". הצבא הנחה את תושבי יישובי עוטף עזה באזור המועצה האזורית אשכול לשהות במרחק של 15 שניות מהמרחבים המוגנים.

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס לתקרית ואמר כי "צה"ל הגיב בחומרה על האירוע ותגובות נוספות תבחנה בימים הקרובים. לא נעבור לסדר ניום על החמרת האירועים על הגדר".

האירוע מתרחש רק יומיים לאחר שביום חמישי נפצע באורח קל חייל צה"ל בפיצוץ במנהרה שנחפרה בדרום רתועת עזה סמוך לציר גדר המערכת. בצה"ל מעריכים כי הפיצוץ היה קשור לניסיון לבצע פיגוע תופת או חטיפה. הפיצוץ אירע בזמן שכוחות הנדסיים של צה"ל ביצעו עבודות תחזוקה על הגדר.

רק בחודש שעבר נפצע באורח קשה סרן זיו שילון מהתפוצצות מטען שהוצמד לשער בגבול רצועת עזה. כף ידו השמאלית נכרתה והוא עדיין צפוי לעבור מספר ניתוחים נוספים במטרה לשחזר את ידו הימנית שנפגעה קשות באירוע.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית