מערכת החוש השישי

מערכת החוש השישי היא מערכת מעקב חדשנית, באמצעות וידאו, המגלה התנהגות חשודה של בני אדם וכלי רכב בסביבה עירונית צפופה, בזמן אמת.
מערכת החוש השישי של נס טכנולוגיות (קרדיט: יח"צ)

נס טכנולוגיות תשיק גרסה חדשה של טכנולוגיית החוש השישי מתוצרתה בכנס הבינלאומי השני לביטחון המולדת שיתקיים ב-11-14 בנובמבר בתל-אביב. מערכת החוש השישי היא מערכת מעקב חדשנית, באמצעות וידאו, המגלה התנהגות חשודה של בני אדם וכלי רכב בסביבה עירונית צפופה, בזמן אמת.

מערכת החוש השישי היא מערכת אוטומטית המתריעה על דפוסים חריגים של תנועה. הזירה נסקרת ע"י מצלמות וידאו, ועצמים נעים (בני אדם וכלי רכב) מזוהים באופן אוטומטי ומתקיים מעקב אחריהם. המערכת בוחנת כל מסלול כדי לקבוע אם הינו חריג, ומעבירה התראות משני סוגים. הראשון מבוסס על הגדרות משתמש, כגון שוטטות, ריצה, שינוי כיוון פתאומי, התקהלות וכדומה. הסוג השני מבוסס על למידה אוטומטית, הסטטיסטיקה של ההתנהגות בזירה נצברת ומנותחת באופן שוטף, והיא מאפשרת להגדיר את השגרה במקום מסוים בזמן ספציפי. כל התנהגות השונה באופן משמעותי מהשגרה מסומנת כחריגה.

הדור החדש של מערכת החוש השישי מסב את תשומת לבו של המפעיל להתנהגות חריגה בכל הזירה (לדוגמה, כאשר אדם או רכב עוברים מאזור אחד לשני) או באזורים מסוימים. התנהגות חריגה ניתנת להגדרה כשילוב של אינדיקטורים מחשידים ספציפיים בכל אזור. מערכת החוש השישי מתאימה להגנה על מעברי גבול, מתקנים רגישים, תחנות מרכזיות, קניונים, אזורים צפופים אחרים ואירועים ציבוריים. ניתן להתקין את החוש השישי גם כמערכת עצמאית או כחלק ממערכת אבטחה מקיפה.

"טרור ופשיעה באזורים עירוניים הם איום גובר לביטחון הציבור במדינות רבות. מערכת החוש השישי מאפשרת לכוחות משטרה, בטחון פנים וצבא לזהות, לחקור ולנטרל מגוון רחב של איומים פוטנציאליים, הן בעת שגרה והן בשעת חירום" אמר מיכאל זינדרמן, נשיא קבוצת הטכנולוגיות והמערכות (Ness TSG) של נס טכנולוגיות. "הדור החדש של החוש השישי הוא ציון דרך חשוב בהיצע המערכות החדשניות המשרתות גופים צבאיים, וארגונים הפועלים בתחומי בטחון פנים, אכיפת חוק, ומצבי חירום".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית