אתר העבודה של מתחם התקשוב בדרום הוצף במי תהום

הצוותים חפרו לעומק של כמה עשרות מטרים ונתקלו במי תהום שהציפו את השטח. כרגע מנסים להחליט מה לעשות בנדון. במשרד הביטחון אומרים כי "אגף הבינוי וההנדסה נערך לכך מראש עם פתרונות. אין עיכוב בפרויקט"

ויצאו מים מן הסלע: למערכת ישראל דיפנס נודע כי במהלך עבודות התשתית במסגרת מכרז "חמש תשיעיות" לבניית חוות השרתים ומערכי התקשוב של צה"ל בדרום, הוצף האתר במים לאחר שצוותי החפירה גילו מי תהום בעומק של כמה עשרות מטרים מתחת לאדמה.

מכרז "חמש תשיעיות" פורסם לפני מספר חודשים ומטרתו להקים מתחם בדרום הארץ, שאליו יועתקו כמה ממערכי התקשוב, חוות השרתים והמערכות האלקטרוניות הרגישות של צה"ל. הכינוי "חמש תשיעיות" הוא מונח שנועד לתאר את האמינות והיציבות של מערכת העובדת בלא תקלות, כלומר ב-99.999% מהזמן.

המערכות הטכנולוגיות אמורות להיות מוצבות עשרות מטרים מתחת לפני האדמה כדי שיהיו מוגנות. כאמור, מסתבר כי לאחר שהצוותים חפרו כמה עשרות מטרים, הם גילו, למרות שלא היו אזהרות על כך, מי תהום שהציפו את האזור. מדובר בעבודות תשתיות שביישומן הושקעו עד כה עשרות מיליוני שקלים. בינתיים לא ברור עדיין עתיד העבודה. ההיקף המשוער של המכרז עומד על כ-300 מיליון שקלים.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "בניגוד לנטען, כיסי המים באתר העבודות הם חלק ידוע ומוכר מתוואי הקרקע באזור. אגף הבינוי וההנדסה במשרד הביטחון נערך לכך מראש עם פתרונות הנדסיים. יודגש כי אין עיכוב כלשהו בפרויקט".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית