בבאר שבע מפתחים את עתיד עולם האחסון

EMC משיקה בישראל את LABS EMC. הפעילות המחקרית שתתבצע בישראל, תתמקד בדור הבא של הטכנולוגיות הדרושות ל EMC העולמית, כדי לתת מענה לאתגרים ולהזדמנויות בעולם הIT. צוות המחקר יכלול מומחי EMC במרכז המצוינות בישראל וסטודנטים לתואר שני בפקולטה למדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון.

בבאר שבע מפתחים את עתיד עולם האחסון

יזהר שי מנחה פנל עם אבי חסון המדען הראשי, ארנה ברי, הווארד אליאס (יח"צ)

EMC העולמית מודיעה על הקמת Israel EMC Labs, גוף שיפעל בשיתוף עם מרכז המצוינות של החברה בישראל ועם אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. המיזם החדש נועד לתת מענה לצרכים מחקריים אסטרטגיים של החברה העולמית, ובסופו של דבר, ישולבו ממצאיו בפעילות המחקרית הרחבה של EMC , במטרה להמשיך לספק את הטכנולוגיות החדשניות ביותר בתחום האחסון, האבטחה והביג-דאטה.

ה-EMC Labs בישראל הנו השני מסוגו בחברה העולמית, כאשר הראשון הוקם בסין באוגוסט 2011. הפעילות בישראל תנוהל על ידי על ידי משרד ה CTO העולמי של EMC, ויוביל אותה אמנון נאמד, EMC Fellow בחטיבת האחסון הארגוני. בכירי החברה המבקרים בימים אלה בארץ, הווארד אליאס נשיא ומנהל תפעול בכיר, תחום תשתיות מידע ושירותי ענן, וג'ף ניק, סגן נשיא בכיר , CTO במשרד האסטרטג הראשי של EMC, הכריזו רשמית על המיזם החדש היום, במהלך ביקורם בארץ לרגל כנס החדשנות השנתי העולמי של החברה.

"אנו צופים כי ה EMC Labs בישראל יהיה גוף עלית בתחום המחקר הטכנולוגי המתקדם בישראל, וישמש דוגמא לאופן בו ממונפים ידע מוצרי עשיר, הבנת צורכי הלקוח, טכנולוגיות מתקדמות ויחסי גומלין בין תעשייה לאקדמיה", אמר ג'ף ניק, סגן נשיא בכיר , CTO במשרד האסטרטג הראשי של EMC.

כנס החדשנות התקיים השנה לראשונה במרכז המצוינות של החברה, הפועל בישראל מזה שנה, בניהולה של ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא ב EMC העולמית. ל-EMC יש בישראל גם פעילות ענפה בתחום המכירות והשירותים, משנת 1996. ארגון המכירות והשירותים, המנוהל על ידי דני נויברגר, ממוקם בפארק אזורים, פתח תקווה ובין הגופים מתקיים שיתוף פעולה הדוק. פעילות EMC Labs בישראל תהיה מוכוונת מחקר בעיקרה, ללא כפיפות למגבלות מוצר, לתחומים ארגוניים או לסדר עדיפויות אזורי של EMC. הפעילות המחקרית שתתבצע בו, תתמקד בדור הבא של הטכנולוגיות הדרושות ל EMC כדי לתת מענה לאתגרים ולהזדמנויות בעולם טכנולוגיות המידע.

הפרויקט המחקרי הראשון בו עתיד לעסוק ה- EMC Labs בישראל, יתמקד בלמידת התנהגות האחסון, על מנת שניתן יהיה לצפות צורכי אחסון של מערכות שונות ובכך להשיג אופטימיזציה של ביצועי האחסון. צוות המחקר, שיהיה מורכב ממומחי EMC במרכז המצוינות בישראל ומסטודנטים לתואר שני בפקולטה למדעי מחשב באוניברסיטת בן גוריון, בהובלת פרופסורים מהאוניברסיטה, יעשה שימוש במתודולוגיות של למידה חישובית (Machine Learning), באנליזה של ביג דאטה ובכלי כריית מידע. צ'אד סאקאק, סגן נשיא בכיר להנדסה ומנהל מערך הפריסייל העולמי של EMC, יעבוד עם צוות EMC Labs בישראל, על מנת להבטיח כי הפעילות המחקרית תיתן מענה לצורכי השוק.

במרכזו של הכנס, אשר הועבר היום בשידור ישיר לכל סניפי החברה בעולם, התקיים טקס הענקת פרסים לפרויקטים חדשניים שהוצעו על ידי עובדי EMC בכל העולם, כמו גם במרכז המצוינות ובארגון המכירות בישראל. בנוסף כלל הכנס מגוון רב של פעילויות סביב נושא החדשנות, בהן: "שוק חדשנות" בו הוצגו מוצרים וטכנולוגיות חדשניות של חברות מתחומים שונים, הרצאות מומחים בנושאים חדשניים ומגוונים; פנל חדשנות בהנחיית יזהר שי מקרן קינן פרטנרס בהשתתפות הווארד אליאס, ארנה ברי והמדען הראשי במשרד התמ"ת אבי חסון. בנוסף, אירח הכנס את ינקי מרגלית יו"ר SpaceIL ולשעבר מנכ"ל חברת אלדין, אשר הרצה על טכנולוגיה, חדשנות וצדק חברתי.

"ההחלטה לבחור בישראל כיעד שני עבור EMC בעולם להקמת ה EMC Labs, משקפת את המחויבות שלנו למצוינות ולחשיבה חדשנית, ואנו מאוד גאים בכך. תעשיית ההייטק בישראל, על תרבות היזמות והפתיחות שלה לחדשנות, תורמת מזה שנים ותמשיך לתרום לטכנולוגיה המתקדמת אשר EMC מציעה ללקוחותיה בכל העולם. מסר החדשנות שחרטנו על דגלנו, בא לידי ביטוי בשיתוף פעולה מעמיק והולך עם התעשייה, האקדמיה והממשלה, ומשקף את כוונתנו לבסס שורשים ולטעת זרעים חדשים של פרויקטי מו"פ מתקדמים. בסופו של יום, כל גידול בפעילות המו"פ המקומית תורם באופן ישיר ועקיף לפריון המשק הישראלי ואנו שמחים לקחת בכך חלק", אמרה ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא ב EMC- העולמית ומנכ"לית מרכז המצוינות בישראל.

You might be interested also