בפוקוס: גיבוי ואבטחת מידע

בכנס שערכה אתמול (ד') חברת סימנטק, הושקו בארץ התקני גיבוי חכמים למגזר העסקי והצבאי וכן פתרונות אבטחת מידע לעולם הסלולאר.
כנס של חברת סימנטק באבניו (צילום: עמי רוחקס דומבה)

במסגרת כנס שערכה אתמול (ד') חברת סימנטק באולם הכנסים "אבניו" שבקרית שדה התעופה, הוכרזו מספר מוצרים וטכנולוגיות חדשות בתחום הגיבוי ואבטחת המידע. ראשית, השיקה החברה בארץ התקני הגנת הנתונים משולבים לגיבוי וביטול כפילויות נתונים NetBackup 5200 ו- Backup Exel 3600 המגנים על מידע באופן מלא ברחבי מערכות וירטואליות ופיזיות. ההתקנים החדשים מממשים את יוזמת Better Backup for All של סימנטק, לקידום מה שגרטנר מכנה "The Broken State of Backup".

עבור לקוחות רבים, האתגרים של הגנה על שרתים וירטואליים ופיזיים, נוצרו על ידי ריבוי פתרונות גיבוי שונים בסביבה יחידה, ובעיות האינטגרציה בין חומרה ותוכנה. פתרונות נקודתיים המיועדים לדה-דופליקציה (ביטול כפילויות של נתונים) וגיבוי מכונה וירטואלית, רק הוסיפו למורכבות שאילצה את המנהלים לחפש גישה חדשה. "בתחילת 2012 הודענו על גישתנו החדשה לאספקת גיבוי טוב יותר ללקוחותינו, והצגנו תכונות מהפכניות חדשות להחלפת גישות מיושנות ומסובכות. מעבר לתכונות, אנו משנים את השוק עם טכנולוגיות כמו ה- Appliances הייעודיים שלנו, המשלבים תוכנת גיבוי, שרתים, אחסון ודה-דופליקציה בפתרון יחיד – חלק מרכזי של האסטרטגיה שלנו להוציא מורכבות ועלויות משוק הגיבוי", אומר שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל. "שני ההתקנים שלנו – Backup Exec ו-NetBackup – מספקים ללקוחות פלטפורמת All-in-one המרכזת גיבוי עבור סביבות פיזיות ווירטואליות, ומביאה ביצועים למקסימום עם דה-דופליקציה מקצה-לקצה – הכל בהתקן שתצורתו בנויה מראש הנתמך על ידי סימנטק".

בנוסף, הכריזה סימנטק גם על הצעות חדשות שיעזרו לעסקים להאיץ את יוזמות הניידות שלהם. ההצעות כוללות שתי תוכניות חדשות – תוכנית App Center Ready אשר נועדה לסייע למפתחים לבנות במהירות יישומים ארגוניים אמינים ללא צורך בשינויי קוד; וכן תוכנית התמחות בפתרונות ניידים (Mobility Solution Specialization Program) לשותפי הערוץ– כמו גם חבילת ניידות יחידה הכוללת ניהול מכשירים, ניהול יישומים ואבטחה ניידת. תוכנית App Center Ready של סימנטק מאפשרת למפתחי יישומים ניידים לשבץ לתוך יישומיהם תכונות אבטחה וניהול של סימנטק, כמו הצפנה, אימות, מדיניות מניעת אובדן נתונים, הפצת יישומים ושלילתם, וזאת מבלי שיצטרכו לשנות את קוד המקור שלהם. בעזרת ה-App Center יכולים עתה ארגוני IT לפרוס בבטחה יישומים אלה ברחבי פלטפורמות iOS וגם אנדרואיד, עם אותה רמה של ניהול, הגנה ואמון כמו יישומים מפיתוח פנימי.

סימנטק מכריזה גם על זמינותה של חבילת Symantec Mobile Management Suite, פתרון יחיד אשר מכסה ניהול מכשירים ניידים, ניהול יישומים למכשירים ניידים, ואבטחה ניידת. החבילה החדשה ניתנת לפריסה במדידה על פי משתמש, במודל של מנויים וגם בתמחור תמידי. החבילה תומכת בכל מערכות ההפעלה המובילות, וביניהן iOS 6, אנדרואיד 4.1 וכן Windows Phone 7.5, וכוללת אינטגרציה עם פריסה של פתרונות Symantec Endpoint Management ו-Microsoft System Center Configuration Manager. היא גם כוללת שיפורים חדשים, כמו יישומים של רשימות שחורות, בקרת גישה לאימיילים וניהול תאימות.

בנוסף לתוכניות ולחבילות החדשות, סימנטק מכריזה גם על יישום אנדרואיד חדש עבור Symantec Managed PKI בכדי להנפיק באופן שקוף אישורים דיגיטליים לטלפונים וטאבלטים שמשתמשים באנדרואיד, ומקלה על הניהול שלהם. חברות יכולות לבצע אוטומטית רישום, עדכון ושלילה של אישורים, ולהפחית עלויות ניהול. ה- Managed PKI client של סימנטק עבור אנדרואיד, יחד עם יכולות למערכות הפעלה ניידות אחרות כמו Apple iOS, Mac ו-Windows, מסייע לארגונים להגביר את הפרודוקטיביות ולאמץ יוזמות BYOD (עובדים שמביאים את מכשיריהם הניידים הפרטיים לצרכי עבודה), בעזרת אימותים מתקדמים גם של מכשיר וגם של משתמש.

"ארגונים מחפשים יישומים, שותפים ומוצרים עליהם יוכלו לסמוך, כדי לממש בבטחה את מטרותיהם העסקיות," אומר אנג'ל. "באמצעות איחוד הפורטפוליו שלנו לחבילה אחת המתומחרת על פי משתמש, אנו מסייעים לארגוני IT להגדיל ניידות ופרודוקטיביות של עובדים, בלי להתפשר על הגנה, וזאת באמצעות מודל פריסה ישירה וניתנת לחיזוי מראש. אנו שמחים לעבור למודל רישוי אשר לוקח בחשבון את המציאות בפניה עומדים ארגונים, עם שני מכשירים או יותר לכל עובד."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית