האלוף גדי שמני פורש מצה"ל

כשברקע ההמתנה להודעה על זהות סגן הרמטכ"ל הבא, ביקש שמני, שסיים לאחרונה את תפקידו כנספח צה"ל בוושינגטון, מהרמטכ"ל להשתחרר. גנץ נענה לבקשתו והוא צפוי לצאת לחופשת פרישה בקרוב. בצה"ל אומרים כי בקרוב תתקבל החלטה על זהות סגן הרמטכ"ל הבא

סופה של תקופה: האלוף גדי שמני החליט לפרוש מצה"ל בתום 35 שנות שירות וזאת עם סיום תפקידו כנספח הצבאי בוושינגטון. שמני פנה לרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, וביקש את אישורו וזה נענה לו. יש לציין כי שמני היה ברשימה הקצרה שגובשה לקראת ההחלטה על זהותו של סגן הרמטכ"ל הבא. כעת, שמו של שמני הורד מרשימה זו. גורמים בצה"ל אומרים כי ההחלטה בנושא צפויה להתקבל בקרוב.

שמני התגייס לצה"ל בשנת 1977 ושובץ בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים. עם סיום קורס קצינים הוא מונה למפקד מחלקה בגדוד ולאחר מכן התקדם לדרגת מ"פ. בהמשך מונה למפקד סיירת צנחנים, תפקיד בו שירת עד 1989. לאחר מכן פיקד על גדוד 890 של הצנחנים. בתפקידו הבא שימש כמפקד גדוד בבית הספר לקצינים, כמפקד חטיבת מילואים של הצנחנים וכמפקד החטיבה המרחבית בחברון, חטיבת יהודה.

משנת 1999 עד 2001 שימש כמפקד חטיבת הצנחנים. בשנת 2001 הועלה לדרגת תא"ל ומונה לקצין חיל רגלים וצנחנים ראשי. תפקידו הבא, בשנת 2003, היה כמפקד אוגדת עזה, ושנה לאחר מכן עמד בראש חטיבת המבצעים במטכ"ל.

בספטמבר 2005 קודם לדרגת אלוף ומונה למזכירו הצבאי של ראש הממשלה דאז אריאל שרון, ואחריו כמזכירו הצבאי של אהוד אולמרט. במאי 2007, בתום כהונתו כמזכירו הצבאי של ראש הממשלה, מונה למפקד פיקוד המרכז. באוקטובר 2009 מונה לנספח צה"ל בארצות הברית. את שמני החליף לאחרונה בוושינגטון האלוף יעקב אייש.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית