מו"פ חדש בתחום הסייבר

מטה הסייבר הלאומי ומפא"ת ישתפו פעולה במו"פ בתחום הסייבר לטובת שימוש אזרחי וצבאי

מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה והמנהל למחקר ופיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון (מפא"ת) יקימו תכנית מס"ד (מו"פ סייבר דואלי) לקידום פרויקטים במחקר ופיתוח עבור התחום האזרחי-לאומי והביטחוני, במטרה לקדם ולפתח את יכולותיה של ישראל בתחום הסייבר, ולהפוך אותה למדינה מובילה בתחום טכנולוגיית הסייבר. ההיקף הראשוני של התכנית יעמוד על סכום של 10 מיליון שקל בשנה הקרובה.

ראש מפא"ת במשרד הביטחון, אופיר שוהם: "התוכנית הינה נדבך נוסף בהערכות משרד הביטחון לאתגרי הסייבר העומדים בפני המדינה כיום וימשיכו גם בעתיד. נושא הסייבר מקבל תשומת לב מרכזית באמצעות פעילויות מחקר ופרויקטים בתחום הסייבר המפותחים באמצעות חברות בארץ הפועלות בשיתוף עם גורמי מערכת הביטחון השונים. תוכנית מס"ד צפויה לחבר כיווני פעולה טכנולוגיים המבוססים על הידע והיכולות שבחברות ובאקדמיה לצרכים ביטחוניים ואזרחיים משותפים".

ראש מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, ד"ר אביתר מתניה: "תכנית מס"ד היא שלב נוסף בקידום התשתית הטכנולוגית של מדינת ישראל והפיכתה למעצמה עולמית בתחום הסייבר. שיתוף הפעולה עם מפא"ת כגוף המוביל מחקר ופיתוח בטחוני במדינת ישראל, כמו גם התוכנית לעידוד מחקר אקדמי בהיקף של 50 מיליון שקל ל-3 שנים, והתוכנית לתעדוף תעשיות הסייבר בישראל - מהוות מרכיב משמעותי בדרך להשגת מטרה זו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית