ארגון הסחר הבינלאומי: ההיי-טק והחקלאות בראש

הביקורת הרביעית של מדיניות הסחר ומנהגי העבודה בישראל מתקיימת ב -30 באוקטובר ו -1 בנובמבר 2012.
(shutterstock.com)

בדו"ח שפרסם ארגון הסחר הבינלאומי (WTO) נחשפים פרטים מעניינים על כלכלת ישראל המצביעים על כך שענפי ההיי-טק והחקלאות מובילים את המשק. הדו"ח חושף כי ישראל היא מדינה עם הכנסה גבוהה. התוצר לנפש הגיע ל-31,000 דולרים בשנת 2011, עליה משמעותית מ- 17.700 דולרים עשר שנים קודם לכן. התוצר המקומי הגולמי הוא בערך כ-240 מיליארד דולר, שווה כמעט לזה של סינגפור.

עוד כתוב בדו"ח כי חלק מהאתגרים הכלכליים העיקריים של ישראל טמונים בנטל הגבוה של הוצאות הביטחון, השתתפות נמוכה בשוק העבודה בקרב קהילות מסוימות, ואי שוויון בהכנסות הנובע מכך. ישראל הייתה תלויה במידה רבה ביבוא לצורכי האנרגיה שלה, אבל תגליות גדולות של גז טבעי עשויות לשנות את סיכויי כלכלתה.

המשק הישראלי נשלט על ידי מוצרי טכנולוגיה עיליים ושירותים. הפעילויות העיקריות בהייטק את (לא הבטחונית) הן בתחום ייצור רכיבי מחשב, הנדסת תוכנה, טכנולוגיות רפואיות, ותרופות. עסקים ישראליים משחקים תפקיד חשוב גם בתעשיית היהלומים העולמיים.

אחד היתרונות המרכזיים של המשק הישראלי היא יכולת החדשנות, בין אם זה בחקלאות או במגזר ההיי-טק. ההוצאה למו"פ אזרחי הסתכמה ב-4.4% מהתמ"ג בשנת 2010, השיעור הגבוה ביותר בעולם. מדיניות החדשנות של ישראל מעודדת מחקר ופיתוח מקומי בטכנולוגיות גנריות ויישומים, כולל פיתוח והרכישה של זכויות קניין רוחניות, באמצעות מגוון רחב של תוכניות תמריצים. זמינותו של הון סיכון מקומי וזר מעודד את הקמתן של חברות ההזנק.

להמשך קריאת הדו"ח באתר WTO

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית