ישראל וקנדה הודיעו על הקמת קרן משותפת למחקרים בתחום האנרגיה

כך סיכמו אתמול השר לנדאו והשר למשאבי הטבע של קנדה במסגרת סמינר עסקים בטורונטו

במסגרת סמינר עסקים משותף לישראל וקנדה שנערך בטורונטו, המיועד לעודד השקעות זרות בתחומי האנרגיה בישראל, הודיעו אתמול (יום ב', 29.10.12) שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו והשר למשאבי הטבע של קנדה, ג'ו אוליבר, על הקמת קרן משותפת לישראל וקנדה למחקר תעשייתי בתחום האנרגיה.

במטרה להעמיק את העבודה המשותפת בין שתי המדינות, סוכם כי קנדה תקצה לטובת הקרן סכום של 5 מליון דולר במהלך שלוש השנים הקרובות וממשלת ישראל מצידה תעמיד משאבים על בסיס צרכיו הפרטניים של כל פרויקט ופרויקט. באמצעות הקרן, שואפות שתי המדינות לקדם את המחקר והפיתוח בתחומי האנרגיה, לעודד חדשנות ולשפר את התחרותיות והיצרנות במטרה לשפר את רמת-חייהם של תושבי שתי המדינות.

על פי הסיכום בין השר הישראלי והקנדי, הפרויקטים שיזכו למימון יהיו כאלו אשר יובלו על-ידי התעשייה, כמו גם פרויקטים הכוללים שותפות אקדמית למטרת מחקר ופיתוח. "קנדה ידידה קרובה לישראל, ואנו רואים בה שותפה טבעית במסגרת המאמץ לפיתוח משאבי הטבע. בין המדינות קיימת מערכת יחסים ארוכת שנים, חמה וחזקה המבוססת על אמונות וערכים משותפים. הקרן החדשה תתרום לקידום כלכלתן של שתי המדינות ותסייע לחיזוק הקשרים בין המגזרים העסקיים. ביחד, נמצא דרכים חדשות להעצים את היכולות המדעיות של שתי המדינות, ובכך לתרום תרומה ניכרת לתושביהן", אמר השר לנדאו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית