מערך לימודי ההנדסאות קורס

במסגרת ישיבה משותפת שהתקיימה היום, הציעו נציגי משרד התמ"ת והאוצר לראשי המכללות מתווה הבנות הכולל שלושה שלבים, לטווח הקצר והבינוני.

במסגרת ישיבה משותפת שהתקיימה היום, הציעו נציגי משרד התמ"ת והאוצר לראשי המכללות מתווה הבנות הכולל שלושה שלבים, לטווח הקצר והבינוני.

המתווה כולל: מענה מיידי לצרכי המכללות, באמצעות תוספת תקציבית בסך 20 מיליון שקלים, כבר לשנת הלימודים הנוכחית. הקמת צוות של הממשלה והמכללות הטכנולוגיות, שיפעל לבחינת עלויות התמחור של מגמות ההנדסאות השונות עד ל-31.3.2012, זאת במקביל להחלת מודל תקצוב המבוסס על שיעור מקבלי דיפלומות.

נציגי התמ"ת והאוצר ציינו היום כי לאור המאמצים הנעשים מצד משרדי הממשלה, בהנחיית שרי התמ"ת והאוצר, הם מצפים כי כצעד ראשון, יצטרפו המכללות השובתות לאילו שכבר פתחו את שנת הלימודים, ויפתחו אף הן את השנה בהקדם. מדובר בתוספת תקציב משמעותית לשנה הקרובה, המהווה חיזוק ליכולת המכללות להגדיל את מספר ההנדסאים המוסמכים במשק ובנוסף, כפי שכבר סוכם בעבר מול ראשי המכללות, תימשך עבודת המטה הנרחבת, המתבצעת מזה מספר חודשים, לבחינת מערך לימודי ההנדסאות (ובכלל זה הביקוש בתעשייה למקצועות ההנדסאות השונים ותמחור הלימודים במגמות הלימוד השונות והעלויות הנלוות להם), במטרה להגיע להסכמות באשר לפתרון לטווח הבינוני והארוך.

כן ציינו בתמ"ת ובאוצר כי תוספת התקציב תינתן בהמשך להחלטת משרדי התמ"ת והאוצר מלפני למעלה מחודשיים, לבטל הפחתת תקציב מתוכננת לשנת הלימודים הנוכחית בגובה של 18% – כך שביטול ההפחתה, לצד התוספת עליה סוכם היום, יאפשרו למכללות לקלוט ללימודים את כמות הסטודנטים שנקלטה בשנת הלימודים הקודמת ולהביא להישגים.

נציגי המכללות הודיעו כי יציגו את המתווה בפורום רחב, בכדי לקבל הסכמות וישיבו לתמ"ת והאוצר בימים הקרובים, את התייחסותם להצעה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית