קיצוץ במשלחת משהב"ט בניו יורק

חשיפה: מנכ"ל משהב"ט, אודי שני, הודיע לראשי צה"ל ולאנשי המשרד כי הוא מתכנן קיצוץ בתקני המשלחת
אודי שני בתערוכת AUSA (צילום: עמיר רפפורט)

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (מיל') אודי שני החליט על קיצוצים משמעותיים בגודל המשלחת של משרד הביטחון לניו יורק. על פי מידע שהגיע ל"ישראל דיפנס" שני הודיע לראשי צה"ל על החלטתו לקצץ בתקנים של אנשי הצבא המוצבים בניו יורק.

כמו כן שני החליט על קיצוץ במספר אנשי משרד הביטחון המוצבים בניו יורק במסגרת המשלחת. שני, שביקר בשבוע שעבר בארה"ב, במסגרת תערכות AUSA שנערכה בוושינגטון, הגיע לניו יורק לביקור מיוחד שבמהלכו הוא נפגש עם ראשי המשלחת והודיע להם על החלטתו ועל בקשתו להיערך למצב החדש.

משלחת משרד הביטחון בניו יורק היא המשלחת הגדולה ביותר של המשרד ברחבי העולם. אנשי המשרד מוצבים בעיר באופן קבוע והם אחראים על הרכש וההצטיידות של משרד הביטחון בארה"ב, באמצעות כספי הסיוע היבטחוני. כמו כן מדובר על האחראים בסוגיית קידום הרכש הביטחוני המשותף בין ישראל לארה"ב. 

הכוונה של שני לקצץ גם בתקני צה"ל במשלחת ולא רק בתקנים של משרד הביטחון עלולה להיתקל בהתנגדות של הצבא. בכל מקרה כוונת שני לקצץ את המשלחת עוררה תסיסה בקרב אנשי המשלחת עצמם.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "תכנית ההתייעלות של משרד הביטחון נמשכת ואף מועצמת בימים אלה, ובכלל זה בשליחי מערכת הביטחון בחו"ל. איננו מתייחסים לעבודת מטה הנמצאת בעיצומה. לכשתושלם עבודת המטה נתייחס כמקובל".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית