כמה הערות על המצב בדרום

כמה הערות על המצב בדרום

- פתאום יש כסף למיגון כל ישובי עוטף עזה. פתאום, ליתר דיוק, יש הבטחת בחירות לעשות את זה. פתאום הממשלה דואגת לתושבים. זה נראה לא טוב. או ליתר דיוק זה חשוד.

- "הוריתי לצה"ל להיערך לתגובה בעזה", ראש הממשלה ושר הביטחון כמעט בדואט בביקור בדרום. הם הורו לצה"ל להיערך? צה"ל ערוך בכל רגע. אלו מילים ריקות שלתושבי הדרום נמאס לשמוע.

- "נכה בהם במלוא הכוח", עוד מילים ריקות. בשנתיים האחרונות "כל הכוח" של צה"ל התמקד בהפצצת "מחרטות" לייצור רקטות בעזה ובכמה חיסולים ממוקדים. שוב מילים ריקות.

- שני המבקרים רמזו על פעולה קרקעית. זה מיותר לגמרי. כל מומחה צבאי מתחיל יגיד לך שניתן להביא את החמאס לרדת על ברכיו רק על ידי פעולה אווירית וארטילרית שתשתק את אספקת החשמל והמים לעזה. אבל כאן יש מערכת בחירות וצריך פעולות ראווה. מיותר לגמרי.

- לתושבי עוטף עזה יש סיבה לתקדים משפטי בינלאומי - תביעה לבית הדין הבינלאומי בהאג נגד ראשי המדינה. סעיף האשמה "הפקרה". במשך שנים, חיים מאות אלפי אנשים בתנאים לא אנושיים כשכל רחש מקפיץ אותם למרחבים מוגנים, אם יש להם כאלה. זו הפקרות והפקרה.

- ואמש שוב החמאס קובע מתי נוח לו להפסיק את האש כדי להתארגן מחדש, למלא את המחפורות ברקטות חדשות. וישראל מסכימה כאילו היא ארגון קטן ומולה עומדת מדינה. היוצרות התחלפו כאן בגדול, אבל כמו שכל העסק הזה לא מובן, גם עניין הפסקת האש לא. ישראל מתנהגת כמו מישהו חלשלוש שמחכה שמישהו (מצרים) יתווך בינה ובין הבריון השכונתי

- אז עכשיו יהיה שקט של כמה ימים או שבועות עד "הסבב" הבא. זה נמשך כל כך הרבה שנים שיש כבר טרמינולוגיה לטירוף הזה. מדינה שמקבלת את העובדה שמאות אלפי מתושביה חיים באיום מתמיד על חייהם. מדינה שלא עושה שימוש בכוחו של "צבא ההגנה לישראל" רק בגלל שמנהיגיה משקשקים מכל תגובה בינלאומית זניחה או בגלל שהבחירות קרבות.

את התוצאה אנו אמורים לראות בקלפי אבל כנראה שזה לא יקרה כי אפקט העדר במדינה עובד כמו במעבדת מחקר.