שת"פ חדש לרפאל בהגנת רק"ם

החברה חתה על הסכם שת"פ עם חברת DRS להתאמת מערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח" לצרכי השוק האמריקאי

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות  וחברת DRS Technologies, מקבוצת Finmeccanica, חתמו על הסכם חדש לשיתוף פעולה בתחום מערכות ההגנה האקטיביות ומערכות לזיהוי מקורות ירי לכוחות היבשה.

במסגרת ההסכם יחלו שתי החברות בפיתוח ובשיווק פתרונות משותפים עבור השוק האמריקני. שיתוף הפעולה החדש משלב ידע, יכולות, טכנולוגיות, מיומנויות וניסיון רב-שנים של שתי החברות, ויביא לידי ביטוי את ניסיונה הרב של חברת רפאל בפיתוח ובייצור טכנולוגיות ומערכות הגנה ושרידוּת לרק"ם (רכב קרבי משוריין) ואת ניסיונה של חברת DRS בתחום מערכות האיכוּן והאינטגרציה על רכבים קרביים לשוק האמריקני.

במוקד שיתוף הפעולה החדש עומדת מערכת ההגנה האקטיבית לרק"ם "מעיל רוח" ("TROPHY") של רפאל, והתאמתה לצרכי הלקוחות האמריקניים. מערכת "TROPHY", הנמצאת בשימוש נרחב כמערכת ההגנה האקטיבית של צה"ל להגנה על טנקי מרכבה סימן-4, וכבר הוכיחה את עצמה מספר פעמים בשדה הקרב, מנטרלת מגוון רחב של איומים, לרבות איומים מתקדמים (טילים מונחים ורקטות נגד טנקים) וכן פגזי טנק.

המערכת מסוגלת לזהות ולעקוב אחר האיום, לסווג אותו, לחשב את נקודת היירוט המיטבית במרחב, ולנטרל אותו הרחק מהכלי המשוריין. "TROPHY" מחשבת ומשדרת גם את מיקומו של היורה, וכך מייצרת תמונת מצב בזמן-אמת עבור כל הכוחות בשטח. אמצעי היירוט של "TROPHY" הנו מדויק ולא-נפיץ ולכן קיים סיכון מזערי בסבירות של עד 1% בלבד לכוחות הנמצאים בסביבת הכלי.

ג'וזף מטאוני, סמנכ"ל ומנהל חטיבת DRS Sustainment Systems אמר כי "האיומים שמולם מתמודדים כוחות היבשה כיום הם קטלניים יותר מבעבר. שיתוף הפעולה בינינו צפוי לסייע ללקוחותינו האמריקניים וללוחמים בשדה הקרב ולספק להם את הפתרונות הטובים ביותר בעולם בתחום השרידות-. המטרה המשותפת שלנו היא להימנע מהפתעה טקטית שעשויה להיגרם לנו בעתיד כפי שהפתיעה אותנו תופעת המטענים המאולתרים"

גיורא כץ, סמנכ"ל וראש מנהל הגנה ברפאל מסביר כי "עד כה היה נהוג להתמודד עם האיומים השונים על ידי הוספת מיגון נוסף לרק"ם, מה שהכביד מאוד על הכלי והקטין את יכולת הניידות והביצועים שלו. קיימים ניסיונות רבים בשוק לפתח פתרונות אקטיביים, אולם רפאל היא היחידה שהצליחה, לאחר שנים רבות של מאמצי פיתוח וקבלת אישורים בטיחותיים, לספק פתרון לבעיה ולהחזיר את הרק"ם למרכז שדה הקרב. הגנה אקטיבית כבר אינה מדע בדיוני, ו"TROPHY" הוכיחה כבר מספר פעמים את יכולתה ליירט איומים ולהציל חיי חיילים. נמשיך לשמור על יתרונות המערכת מול מגוון האיומים המשתנים – את זאת אנו חבים לכוחות בשטח."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית