הסלמה נוספת: מאז שעות הצהריים נורו כ-10 רקטות לעבר יישובי הדרום

לפני זמן קצר ביקרו ראש הממשלה ושר הביטחון בסוללת כיפת ברזל באשקלון. הבוקר התייחס שר הביטחון גם לאפשרות של פעולה קרקעית בעזה בראיון בגל"צ ואמר כי "אם האש תימשך הם יחטפו מכות קשות"

ראש הממשלה ושר הביטחון הגיעו לפני זמן קצר לביקור בסוללת כיפת ברזל באשקלון. נתניהו הצהיר כי ישראל ערוכה לפעילות הרבה יותר ארוכה אם תידרש לכך ואמר כי היישובים שנמצאים 4.5 עד 7 קילומטר מהגבול ימוגנו באופן מלא.

על רקע התחממות הגזרה התראיין הבוקר גם שר הביטחון אהוד ברק לתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל ואמר שאין דרך להשלים עם הטרור מעזה.

"אנחנו בוחנים הכול. אם לא תהיה ברירה והאש תימשך הם יחטפו מכות קשות. צה"ל חזק ויכול לעשות כל דבר שממשלת ישראל תחליט", אמר ברק. הוא דיבר על ההשפעה שיש לכיפת ברזל שיירטה כבר שבע מתוך הרקטות שנורו לעבר שטחי ישראל. אולם ציין כי עדיין ישנם כ-1,700 בתי אב שיש למגן. ההסלמה בדרום ממשיכה ומאז הצהריים נורו עוד כ-10 רקטות לעבר ישוביי גבול הדרום, אחת מהן יורטה מעל אשקלון.

מאז שעות הלילה נורו לעבר ישראל יותר מ-65 רקטות ופצצות מרגמה. חמישה בתים ספגו פגיעות ישירות. אחת הרקטות ששוגרה מעזה פגעה באזור הלולים באחד היישובים במועצה האזורית אשכול ופצעה שלושה עובדים, שניים מהם במצב קשה.

יותר מוקדם הבוקר כוחות שריון וחיל האוויר תקפו מטרות טרור ברצועת עזה: כלי טיס של חיל האוויר תקפו מנהרה התקפית בצפון רצועת עזה, וכוחות שריון ביצעו ירי לעבר מטרות המשמשות לפעילות טרור.

בעקבות הירי הוחלט שלא לקיים הבוקר את הלימודים בתחומי המועצות האזוריות אשכול, שער הנגב ושדות נגב והתושבים הונחו להישאר במרחבים המוגנים. במכללה האקדמית ספיר הסמוכה לשדרות גם החליטו שלא יתקיימו הלימודים.

מתקפת הירי מגיעה לאחר שאתמול תקף צה"ל מספר יעדים באזור רצועת עזה, בעקבות פציעתו הקשה של קצין צה"ל מהתפוצות מטען צד באזור גדר המערכת בכיסופים שבמרכז הרצועה. בחמאס נשבעו ל"נקום" את מתקפות צה"ל של הימים האחרונים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית