כל הארץ תרגילים

צה"ל יחל בתרגיל העורף הלאומי ובמקביל בתרגיל ההגנה האווירית הגדול בשיתוף צבא ארה"ב

צה"ל יחל הבוקר בשבוע של שני תרגילים גדולים: תרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 6", יימשך חמישה ימים, ויסתיים בחמישי הקרוב. בתרגיל ישתתפו המשרד להגנת העורף, פיקוד העורף, רשות החירום הלאומית (רח"ל), הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה, ארגוני הביטחון וההצלה, מערכת החינוך והרווחה, מערכת הבריאות וגופים ציבוריים ופרטיים.

מדובר צה"ל נמסר כי התרגיל מהווה הזדמנות להכנת כלל הציבור והרשויות המקומיות לרעידת אדמה ומטרתו לשפר את ההיערכות והמענה ברמה הלאומית להתגוננות העורף בחירום – בחינת מערך הפריצה לשידור, בחינת מערך ההתרעה הסלולארי, הכנת המרחב הביתי לרעידת אדמה, הבנת וביצוע ההנחיות החדשות להתנהגות בזמן רעידת אדמה ותיאום בין ארגוני החירום. ביום א', בשעה 11:00 ובשעה 19:00, תיערך פריצה לשידור בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים – ערוץ 10, ערוץ 2, ערוץ 1, ערוץ 23, וערוץ 9, תחנות קול ישראל, תחנות גלי צה"ל ותחנות הרדיו האזוריות.

במסגרת הפריצה לשידור ישודר תשדיר באורך דקה המודיע לאזרחים על רעידת אדמה, במקביל יתקבלו הנחיות באמצעי התקשורת. יש להישמע להנחיות פיקוד העורף. ההישמעות להנחיות פיקוד העורף הוכחה כמצילת חיים. כמו כן, פיקוד העורף יפעיל ביומו הראשון של התרגיל את פרויקט "מסר אישי" במסגרתו תבחן מערכת ההתרעה ישירות למכשירים הניידים. על כן, ייתכן כי יתקבלו מסרונים בכל רחבי הארץ בשעות: 11:00 ו19:00.

במסגרת התרגיל יתרגלו מוסדות חינוך וגני ילדים ברחבי הארץ, משרדי ממשלה ומוסדות ציבור את היציאה החוצה ממבנים סגורים. במהלך התרגיל יתורגלו כ-250 רשויות ברחבי הארץ, בהשתתפות יחידות הקישור לרשויות של פיקוד העורף אשר מגויסות אף הן לתרגיל. יש להדגיש כי כלל תנועת כלי רכב וכלל השירותים החיוניים במשק, לרבות בתי חולים, ימשכו כסדרם. דובר צה"ל מדגיש כי התרגיל, המתקיים זו השנה השישית, תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2012 ועל בנייתו שקדה בחודשים האחרונים מנהלת לאומית בשיתוף גורמים שונים.

במקביל יחל היום תרגיל משותף בין צה"ל והפיקוד האירופאי של צבא ארצות הברית (EUCOM). התרגיל, הידוע גם כ-AC12, הינו התרגיל ההגנה האווירית הגדול ביותר שנערך בין שני הצבאות עד כה. תרגילים אלו הינם חלק מתכנית האימונים השגרתית שנועדה לשפר את יכולת הפעולה ההדדית בין מערכות ההגנה האווירית של הצבאות.

תכנון תרגיל AC12 החל לפני יותר משנתיים, והוא אינו בא כתגובה לאירועים נקודתיים באזור.צה"ל רואה בתרגיל זה כהזדמנות ללמידה ולמיסוד שיתוף הפעולה הפורה בין הצבאות. במהלך התרגיל כוחות אמריקאיים יפרשו בארץ, בקרבת אזורים אזרחיים. תורגש תנועת כוחות ערה ומספר כבישים יסגרו לפרקי זמן קצרים בכדי להבטיח את ביטחונם של כלי רכב אזרחיים. עם סיום התרגיל, חיילי צבא ארצות הברית ישובו למדינתם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית