מערכת חדשה לתאימות זיכרון המטמון במעבדים בעלי מספר ליבות

ARM הכריזה על מערכת CoreLink™ CCN-504 לתאימות זיכרון במעבדים מרובי ליבות

מערכת חדשה לתאימות זיכרון המטמון במעבדים בעלי מספר ליבות

(shutterstock.com)

ARM, מובילה בפיתוח פתרונות IP (קניין רוחני) טכנולוגיים לתעשיית האלקטרוניקה, הכריזה על השקת מערכת חדשה לתאימות זיכרון המטמון במעבדים בעלי מספר ליבות. המערכת החדשה, ARM® CoreLink™ CCN-504, נועדה לטפל בהיקף גדול יותר של מידע ובמקביל לסיוע בצמצום הוצאות האנרגיה בארגונים. המערכת של ARM מסוגלת להעביר נתונים במהירות של עד טרהבייט אחד (אלף ג'יגה) בשנייה, ותאפשר למפתחי מערכות על שבב (SoC) להגביר את ביצועי תאימות זיכרון המטמון בפתרונות מרובי ליבות למעבד ה- Cortex™-A15 MPCore™ של ARM, כמו גם לדור הבא של מעבדי ה-64 ביט.   

בין החברות שקיבלו רישיון להשתמש במערכת CoreLink™ CCN-504 של ARM נכללות LSI, אחת החברות המובילות בפיתוח מוליכים למחצה המאיצים תהליכי אחסון, קישורים בין מכשירים ניידים ופעילויות בסביבת הלקוח, וחברת Calxeda, ספקית חדשנית של טכנולוגיית SoC עבור שוק השרתים.

בנוסף, חשפהARM  את בקר הזיכרון CoreLink DMC-520 אשר תוכנן לפעול באופן אופטימלי עם מערכת ה-CoreLink CCN-504. הבקר החדש, המספק זיכרון מהיר מחוץ לשבב, כדוגמת ה-DDR3, ה-DDRL3 וה-DDR4 DRA, הוא חלק מהממשק המשולב ARM DDR4 שנכלל במערכת ה- ARM Artisan® DDR4/3 PHY IP המתוכננת לצאת לשווקים בשנת 2013.

ה-CoreLink CCN-504, הראשונה במשפחה עתידית של מוצרים, מציעה פתרון בעל ביצועים משופרים לתאימות מלאה של עד 16 ליבות המיוצרות באותה פרוסת סיליקון.  המערכת מספקת תאימות במעבדים ובכרטיסי מסך מרובי ליבות, בכך שהיא מאפשרת לכל מעבד לגשת לזיכרונות המטמון של המעבדים האחרים. מדובר בפעולה החוסכת זמן ואנרגיה, מכיוון שהיא מצמצמת את הצורך בגישה לזיכרון שמחוץ לשבב  אחד האלמנטים המרכזיים במערכות המבוססות על תהליך העיבוד "קטן-גדול" (big.LITTLE™ ) של ARM, תבנית פעולה חדשה שמסוגלת להבטיח ביצועים משופרים לצריכת ויצירת תוכן, וחיסכון משמעותי באנרגיה לשם הארכת חיי הסוללה.

מערכת התאימות לזיכרון מטמון ARM CoreLink CCN-504 זמינה כעת לבעלי הרישיונות למוצרי ARM, כאשר דוגמאות של המערכת ייכללו במוצרים של שותפות החברה ב-2013.

You might be interested also