חה"י השתלט על ספינה בדרך לעזה

מדובר צה"ל נמסר כי כוח של חיל הים השתלט על הספינה הפינית "אסטל" ללא הפעלת כוח. הספינה מובלת לנמל אשדוד, שם יועברו הפעילים לטיפול רשויות החוק

חה"י השתלט על ספינה בדרך לעזה

כוח של חיל- הים עלה על הספינה "אסטל" הפינית שנשאה פעילים פרו-פלשתיניים, טרם הגעתה לחופי עזה. מדובר צה"ל נמסר כי הספינה מובלת בשעה זו על ידי חיל- הים לנמל אשדוד.

על פי הצבא, העלייה על הספינה התבצעה בהתאם להחלטת הדרג המדיני ועל-פי החוק הבינלאומי ולאחר שמוצו כל הפניות הן ישירות לספינה והן באמצעות הצינורות הדיפלומטיים, למנוע מהספינה מלהגיע לחופי עזה.

מדו"צ נמסר עוד כי משהבהירו אנשי הספינה כי אין בכוונתם לשתף פעולה ולהיעתר להזמנה להגיע לנמל אשדוד, הוחלט כאמור להשתלט על הספינה ולהביאה לנמל אשדוד. הכוח פעל על פי תכנון ונקט בכל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח את שלומם של החיילים ושל המפליגים על סיפון הספינה. ההשתלטות בוצעה ללא הפעלת כוח. נבדק שלומם של המפליגים ומוצע להם מזון ושתייה.

עם הגעת הספינה לנמל אשדוד יועברו הנוסעים לטיפול גורמי המשטרה ורשות ההגירה במשרד הפנים. דובר צה"ל מבקש להדגיש כי כל גוף או מדינה המבקשים להגיע לעזה או להעביר סיוע הומניטרי יכולים לעשות זאת באופן חוקי ומסודר בכל עת דרך המעברים היבשתיים ובתיאום עם הרשויות בישראל.

You might be interested also

The Iron Dome System. Credit: Rafael’s Spokesperson’s Office

Rafael Ends 2023 With Record NIS 14 Billion in Sales

The company also saw a net profit of NIS 588 million and a record in new orders, amounting to NIS 30 billion. It has been working intensively during the ongoing Swords of Iron War