ארה"ב בוחנת שימוש ב"אנקור כסוף" לצורך ניסויי יירוט

טילי המטרה הנחשבים למתקדמים מסוגם משוגרים ממטוס ומדמים מסלול של טיל בליסטי
טיל "אנקור שחור" על מטוס F-15

מנהלת ההגנה נגד טילים בליסטיים של ארה"ב (MDA) בוחנת את השימוש בטילי המטרה מסדרת "אנקור" מתוצרת רפאל לצרכי ניסויים שהיא עורכת בטילים נגד טילים, לאחר שרפאל גם חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Raytheom האמריקאית לצורך השיווק של הטילים בארצות הברית ובמדינות נוספות.

טילי המטרה משוגרים ממטוס ומדמים מסלול של טיל בליסטי. לדברי יובל מ. מחטיבת אויר-קרקע של רפאל: "הטילים הם מהמתקדמים בסוגם בעולם ועולים הרבה פחות מהטילים שמצויים כיום בשוק, בעיקר אלה שברשות ארה"ב".

הדגם המתקדם ביותר בקו הזה של מטרות הוא "אנקור כסוף " שמפותח כרגע במסגרת פרויקט "חץ-3" עליו אחראית התעשייה האווירית במסגרת פרויקט ההגנה הרב שכבתית מפני טילים בליסטיים ארוכי טווח נגד ישראל.

הדור הראשון של הטילים היה "אנקור שחור" שפותח בשנות ה- 90 כחלק מתכנית "חץ-1" על בסיס טיל האויר-קרקע מדגם "פופאיי" של רפאל, ומסוגל לדמות טיל בליסטי מסוג "סקאד-B". אחריו פותח "אנקור כחול" שמדמה טיל מתקדם יותר מדגם "סקאד-D". ה"אנקור הכסוף" שמפותח כעת יהיה טיל מטרה במשקל 3.2 טון ואורכו יהיה שמונה מטרים.

בשנה שעברה דווח בעיתונות הצרפתית דיווחה כי חיל האוויר הצרפתי משתמש ב"אנקור השחור" בניסויים שהוא מבצע בטילי קרקע-אוויר מדגם אסטר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית