בקרוב השמיים יהיו בטוחים

מסתמן: מערכת ה - C-music של אלביט מערכות להגנה על מטוסים מפני טילי כתף, תותקן תוך מספר חודשים. זאת גם על רקע ירי טיל הסטרלה אתמול לעבר מטוס חיל האוויר בעזה

על רקע ירי טיל הכתף נגד מטוסים מדגם סטרלה שנורה לראשונה אתמול לעבר מטוס חיל האוויר בעזה, נודע כי מערכת ה - C-music של חברת אלביט מערכות להגנה על מטוסים מפני טילי כתף סיימה לאחרונה בהצלחה בחינות סופיות כאשר היא מותקנת על מטוס של חיל האוויר, וכי לקראת סוף שנה זו או תחילת שנה הבאה תחל התקנת המערכות במספר סוגי מטוסי נוסעים ישראליים לאחר שהמערכת אושרה גם על ידי רשות התעופה האזרחית.

מערכת ה- C-music מבוססת על טכנולוגיית אינפרה-אדום מבוססת לייזר-סיב, המסוגלת לזהות ירי טילי כתף, לעקוב אחרי הטילים ולהסיטם ממסלולם, באמצעות קרן לייזר חזקה במיוחד.

מטוסי חיל האוויר הפועלים מעל עזה מפעילים כבר תקופה ארוכה אמצעים נגד טילי כתף בשל הידע המודיעיני על הימצאות טילים כאלה בעזה. בעקבות ההפיכה בלוב נמסר כי כמות גדולה של טילי כתף נעלמה ממחסני צבא לוב וקיים חשש שחלקם הגיעו לעזה.

התקנת המערכות נגד טילי הכתף, שבעיות תקציב עיכבו אותה, תסיים את אחד המחדלים הגדולים בתולדות מערכת הביטחון בישראל, שכן התהליך החל לפני יותר מעשר שנים לאחר שנובמבר 2002 מחבלים ניסו להפיל מטוס של חברת ארקיע שהמריא מנמל התעופה של מומבסה. טילי הכתף שהם שיגרו החטיאו ובנס נמנע אסון כבד.

אחרי ניסיון זה ראש הממשלה אז אריאל שרון, דרש פתרון מיידי ומלא וביקש להתקין על מספר מטוסי נוסעים ישראלים הטסים ליעדים מסוכנים מערכת ישראלית, ה"פלייט גארד", שפותחה על ידי אלתא ותעש ומבוססת על שחרור מבוקר של נורי הטעיה מיוחדים שפותחו על ידי תעש. המערכת לא הותקנה בגלל התנגדות של נמלי תעופה רבים בעולם שהביעו חשש כי התראת שווא תגרום לבהלה בגלל הנורים שישוגרו. היא כן הותקנה באופן חלקי על מטוס של אל על אבל גם היא לא מופעלת בצורה מבצעית.

מערכת ה - C-music תותקן במטוס עצמו כאשר חלק אחד שלה יהיה גלוי. בניסויים נבחנה גם השפעת ההתקנה החיצונית על ביצועי המטוס ותצרוכת הדלק שלו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית