רקטות נורו לעבר ישראל בשעות הלילה, הבוקר - חיסול נוסף בעזה

אמש חוסל בתקיפה של חיל האוויר ראש מפקדת הג'יהאד העולמי ברצועה. הבוקר תקף חיל האוויר מחבלים שעסקו בהכנות לירי רקטות לעבר ישראל. ביישובי הדרום נערכים לסבב הסלמה נוסף

ביישובי הדרום חוששים מסבב הסלמה נוסף באזור בעקבות חיסולו של בכיר בארגון הג'יהאד העולמי בסוף השבוע. גם בצה"ל נערכים להסלמה ורמת הכוננות באזור הועלתה. בשעות הבוקר חיסל חיל האוויר מחבל שעסק בהכנות לקראת ירי לכיוון שטח ישראל. בשעות הלילה התפוצצו שתי רקטות בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בממשלת חמאס מאשימים הבוקר את ישראל בחימום הגזרה על רקע הבחירות המתוכננות בינואר 2013. לדברי הארגון, ישראל גוררת את הרצועה להסלמה על מנת "להשיג את מטרותיה הפוליטית".

אמש, כלי טיס של חיל האוויר תקפו באזור שכונת זייתן בעיר עזה והצליחו לחסל את אישאם א-סעדיני, מי שעמד בראש מפקדת הג'יהאד העולמי ברצועת עזה. מדובר באחד הבכירים בארגון. סעדיני היה ממייסדי ארגון מועצת השורא של המוג'האדין בקצוות ירושלים. ארגון זה פועל במסגרת הג'יהאד העולמי והיה מעורב בפעילות טרור נרחבת כנגד אזרחי מדינת ישראל וחיילי צה"ל, ומקדם מזה שנים תפיסה רדיקלית הנשענת על עקרונות הג'יהאד והסלפיה.

ארגון מועצת השורא אחראי לשורה של פיגועים בשטח מדינת ישראל, לרבות פיגוע שהתרחש ב-27 בינואר 2009, בו הופעל מטען חבלה רב עוצמה לעבר סיור צה"לי. בפיגוע נהרג נגד צה"ל, ונפצע קצין באורח קשה.

במסגרת פעילותו היה אחראי סעידני על פעילות טרור בגבול רצועת עזה, בדגש על הנחת מטענים וירי תלול- מסלול. סעדיני נחקר ונכלא לזמן ממושך על ידי החמאס בשל פעילותו בג'יהאד העולמי, אך שוחרר באוגוסט 2012, למרות מודעות החמאס לפעילותו ולמעורבותו בפיגועים.

בימים אלה ומאז שחרורו מכלא החמא"ס פעל סעידני לקידום והכוונת פיגוע מורכב מגזרת סיני וזאת בשיתוף פעולה של פעילים מרצועת עזה ופעילים סלפים בסיני, טוענים בצה"ל.

בצה"ל אומרים עוד כי הוא היה שותף לירי הגראד לעבר נתיבות שפגע בחצר של בית, בערב שבת האחרון. במקרה זה אדם אחד נפצע באורח קל, ונגרם נזק למבנה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית