תביאו איזה מכשיר שאתם רוצים

"האתגר העומד כיום בפני המנמ"רים - שמירה על רמת אבטחה נאותה בארגון בעידן ריבוי המכשירים הניידים", אומר מארק קוטס, סמנכ"ל אירופה הצפונית בחברת Good בראיון לישראל דיפנס טק

תביאו איזה מכשיר שאתם רוצים

(תמונה: shutterstock.com)

"ארגונים מודרניים מבינים כבר זמן מה כי מגמת ההצטרכנות (consumerization) הינה אמיתית ומונעת על ידי כוחות שוק גדולים. השילוב של מגמה זו עם רצונם של עובדים, בכירים כזוטרים, לעשות שימוש במגוון מכשירים ניידים, בתוך הארגון ומחוצה לו, מהווה את האתגר המרכזי העומד כיום בפני מנמ"רים ומנהלי אבטחת מידע – כיצד לשמור על רמת אבטחה נאותה ובד בבד לאפשר לעובד המודרני לבצע את עבודתו בכל מקום ומכל מכשיר וכאן Good נכנסת לתמונה", אומר מארק קוטס (Mark Coates), סמנכ"ל אירופה הצפונית בחברת Good Technology בראיון ל- Israel Defense Tech.

המוצר של Good, אשר מיוצגת ומופצת בישראל על ידי חברת InnoCom מקבוצת אמן, משלב אבטחת מידע ושליטה בניידים חכמים על מנת לאפשר לארגונים ולמשתמשי קצה להתחבר למערכות ארגוניות ולעשות שימוש בכל נייד חכם בו הם בוחרים להשתמש .(BYOD). "פתרונות האבטחה הקיימים כיום בשוק אינם יכולים להפריד בין תוכן פרטי לתוכן עסקי במכשיר ולכן מידע רגיש עלול לזלוג ולמצוא את עצמו מועתק לרשתות חברתיות או נשלח במייל בטעות או בזדון", מסביר קוטס.

"הפתרון של Good מונע זאת על ידי יצירת אזור פרטי ואזור עסקי במכשיר, עם הפרדה מוחלטת ביניהם ויכולת של הארגון למחוק מרחוק את כל המידע העסקי במקרה של גניבה או אובדן. מחלקת ה-IT יכולה לשלוט באילו אפליקציות ארגוניות יוכל המשתמש הארגוני לעבוד ומה תהיה מידת הרשאות שלו דרך המכשיר הנייד. במקום לנהל כל מכשיר, בכל מערכת הפעלה, בנפרד, התוכנה של Good מנהלת את האפליקציה עצמה ובכך מפשטת את הניהול והתחזוקה. הדבר מייעל את עבודת משתמשי הקצה ומאפשר להם לעשות שימוש במכשירים מתקדמים.

"ארגונים מתחילים להבין כי עובדים לא מעוניינים בפתרונות MDM (ניהול מכשירים ניידים) המאפשרים לארגון לשלוט במכשיר שלהם. הפתרון שלנו מספק אבטחת מידע מלאה מבלי שאנו נוגעים במידע הפרטי של העובד".

חברות מחקרי ה- IT, כבר נתנו את הדעת לעובדה כי מגמת השימוש במכשירים ניידים חורגת משימוש במייל וביומן הפגישות. ארגונים רוצים כיום שהעובדים יכנסו מרחוק ליישומים ארגוניים, כמו ERP, CRM, Salesforce ואחרים, עובדה המגדילה את הסיכון האבטחתי. לחברת Good סדרה של שיתופי פעולה עם יצרנים שונים ובעזרת פלטפורמת Good for Enterprise ניתן להפעיל יישומים ולבצע גלישה מאובטחת – הכל מתוך אותו container מאובטח על גבי המכשיר הנייד. פלטפורמה נוספת, Good Dynamics, מאפשרת למפתחים להתאים יישומים לסביבת Good וכך ניתן להתאים גם יישומי לגאסי ארגוניים ייחודיים.

"הדפדפן המאובטח של Good מאפשר לעובד הנייד לגשת לרשת וליישומים הארגוניים מהנייד, על מנת לבצע את עבודתו, עם אבטחת מידע מקסימלית וללא חשש לזליגת מידע לגורמים שאינם מורשים", אומר קוטס. יש לזכור כי מרבית תוכנות ה – MDM בשוק פועלות באמצעות ה- ActiveSync ואינן יכולות לאבטח יישומים ויש בכך בעיה".

חברת Good חתמה לאחרונה על הסכם לרכישת חברת Copiun, באמצעותה תוכל להציע ללקוחותיה גישה מאובטחת ליישום ה- SharePoint של חברת מיקרוסופט, לשיתוף קבצים ולסנכרון מידע ובכך להגדיל את ההיצע של המערכת ולסייע ליעילות העובדים. בישראל ישנן התקנות רבות של המערכת בארגונים מסקטורים שונים, בעיקר הפיננסי והעסקי.

"ישראל היא עבורנו שוק מטרה חשוב בשל צרכי אבטחת המידע והעובדה כי אנשים כאן מאמצים חידושים טכנולוגיים ופתוחים לקבלם", אומר קוטס. "Good עובדת עם מפת דרכים ברורה ומציעה ללקוחותיה יכולת שיתוף ועבודה מרחוק בצורה מאובטחת. בשל העובדה שהטכנולוגיה שלנו נוגעת לכל עובד, אנו שמים לב במיוחד לדרישות המשתמשים ומתאימים את המוצרים שלנו ללא הרף לרצונות שלהם, כדי לספק את הפתרון הטוב ביותר".

צביקה וייסמן, מנכ"ל משותף בחברת InnoCom המייצגת בארץ את חברת Good, מדגיש כי הניידות אינה 'עוד מכשיר' שצוות ה-IT צריך לתמוך בו, אלא שינוי מהותי לכיוון דרך חדשה בה ניתן להעצים עובדים, לקוחות ושותפים בעזרת יישומים חדשים לחיבוריות ושיתופיות. "אנשי ה-IT צריכים להתמודד עם מספר רב בהרבה של עובדים המתפעלים יישומים ארגוניים מהסמארטפון שלהם ומבקשים גישה למערכות הליבה הארגוניות ולא רק לשרת הדואר. בלב ליבה של התמודדות זו, מצוי הנושא האבטחתי – כאשר עובדים רבים מתחברים ממקומות רבים מחוץ לארגון, על ה-IT לתכנן מחדש אסטרטגית ניהול מכשירים אלה ולשים דגש על אבטחת מידע כדי שמידע עסקי רגיש לא יזלוג החוצה".