"המל"ט שחדר לישראל, לא האחרון"

מזכ"ל חיזבאללה מאשר כי המל"ט שחדר למרחב האווירי של ישראל בסוף השבוע האחרון נשלח על ידי ארגון חיזבאללה. בנאום מתגרה הוא הוסיף כי כלי הטיס הוא מתוצרת איראן, וכי הוא טס במסלול שנקבע מראש
רגע היירוט (צילום: דובר צה"ל)

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הודה כי היה זה ארגונו ששלח את המל"ט שחדר בסוף השבוע האחרון למרחב האווירי של ישראל דרך רצועת עזה.

"ההתנגדות בלבנון שלחה מל"ט מפותח", אמר והוסיף כי "המל"ט טס מעל כמה בסיסים צבאיים חשובים עוד לפני שזוהה על ידי חיל האוויר הישראלי". זאת למרות טענות צה"ל כי המל"ט נוטר במהלך כל טיסתו מעל שטח ישראל.

בראיון לרשת "אל-מנאר", השייכת לארגון, אמר עוד כי המל"ט הוא מתוצרת איראן, והזהיר כי "זו לא הגיחה הראשונה, ולא האחרונה". לדבריו "כלי הטיס טס מאות קילומטרים מעל הים עד שחדר לדרומה של ישראל". הוא ציין כי מדבור בדגם מתקדם, גדול וטוב מהמל"ט שחדר לישראל בשנת 2006, ונשלח על ידי חיזבאללה. "המטוס המריא וטס במסלול שהוגדר לו עשרות קילומטרים. כלי הטיס מתוצרת איראנית ולא רוסית כפי שנטען", הוסיף נסראללה.

נסראללה גילה בראיון כי מדובר בפעם הראשונה שחיזבאללה עושה שימוש בכלי מסוג זה וכי "המטוס הזה הגיע לאזור הקרוב לכור הגרעיני בדימונה. בישראל דיברו על כך שהמטוס התגלה עוד מעל הים ונאלץ לעבור מעל שטחים פתוחים. זהו שקר בפני העם. המטוס עבר בשטח שמלא באמצעים אמריקניים וישראלים ובאמצעים של יוניפי"ל". הוא אמר כי העובדה שהמטוס טס "מאות קילומטרים בתוך אזור מלא רדארים" היא הישג. "ההתפארות הישראלית לפיה המרחב האוירי לא ניתן לחדירה - נסדקה. המבצע הזה חושף כי ברשותנו יכולת להסתיר את היכולות שלנו ולחשוף אותן בזמן המתאים. זכותנו הטבעית לשלוח מל"טים מתי שנרצה, והגיחה הזאת לא היתה הראשונה ולא האחרונה. אנחנו נצליח להגיע למקומות רבים בזכות סוג זה של מטוסים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית