המערכת שתעניק ביטחון רב יותר לטייסים

מדובר בשילוב בין מערכת התצוגה העילית של אלביט מערכות, עם מכ"ם "עוקב שטח" של חברת נורטרופ גראמאן

מערכת חדשה שמפותחת על ידי אלביט מערכות בשיתוף עם החברה האמריקנית נורטרופ גראמאן תאפשר לטייסים לטוס בביטחון גדול יותר מעל שטח הררי או כזה עם מכשולים וזאת בכל תנאי מזג האוויר, ביום ובלילה.

המערכת היא שילוב של מערכת התצוגה העילית של אלביט מערכות, עם מכ"ם "עוקב שטח" של החברה האמריקנית. המערכת תותקן תחילה על מטוסי הרקולס שמופעלים על ידי חילות אויר שונים בעולם.

המערכת משלבת נתוני שטח בבסיס מידע מיוחד עם החזרים מהמכ"ם המיוחד, וכך מספקת לטייסים יכולת לטוס בשטח עם "מכשולים" ברמת בטיחות גבוהה מאוד. המערכת של אלביט כבר נבחרה להתקנה במטוסי הרקולס מהדגמים הישנים יותר במסגרת תכניות השבחה. המערכת של נורטרופ גראמאן נבחרה כמערכת עבור מטוסי ההרקולס החדשים מדגם J, אותו דגם שגם חיל האוויר הישראלי רכש.

השילוב בין שתי המערכות ייתן, לדברי מומחים, יכולות שלא קיימות כיום לבצע טיסות נמוכות גם בשטחים בעייתיים שיש בהם תוואי שטח שיכולים לסכן את המטוס. אלביט מערכות פיתחה בשנים האחרונות שורה של מערכות שהופכות תאי טיס רגילים ל- GLASS COCKPIT מתקדם שבו תצוגות חדישות ומערכות אחרות שמשפרות את יכולתם הטייסים. חברת אלביט מערכות היא מהמובילות בעולם בתחום השבחת תאי טייס של מטוסים מכל הדגמים. מערכות רבות שלה משמשות בשילובים שונים בדגמים שונים של מטוסים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית