האם היעד הבא יהיה תקיפה של אסדת גז?

מומחים מעריכים כי הצלחת חיזבאללה להחדיר מל"ט לשטח ישראל, יכולה להעיד על כיווני התקיפה הבאים של הארגון

טיסת המל"ט האיראני ששוגר על ידי חיזבאללה הפך את נושא הגנת מאגרי הגז בים התיכון לדחופה ביותר. כך אומרים מומחים בישראל. עד כה נראה היה כי האיום העיקר על אסדות הקידוח ולאחר מכן על אסדות ההפקה עלול לבוא מהים בצורה של סירת נפץ או סירה נושאת מחבלים חמושים.

עתה, הצלחת החיזבאללה להטיס מל"ט לאורך חופי ישראל ולאחר מכן לתוך המרחב האווירי משנה, לדברי המומחים, את התמונה לגמרי. כמה מהמומחים בדעה שכל המבצע הזה נועד בעיקר לבחון את כושר הגילוי המוקדם של מל"טים. כושר זה התגלה כלוקה בחסר היות והמל"ט חדר לתחום האווירי הישראלי וטס בו כחצי שעה.

בעבר השמיע נסראללה איומים על מאגרי הגז של ישראל בים התיכון. נראה כי המל"טים שהוא קיבל מאיראן לא נועדו למטרות מודיעין, שכן מה שהוא יכול לקבל ממל"ט כזה הוא יכול לקבל מגוגל ארת'. אחד המומחים אמר כי לחיזבאללה אין צורך במודיעין טקטי שכן הנשק העיקרי שלו הוא רקטות שהן בעיקרו נשק סטטיסטי שלא דורש מידע מודיעני בזמן אמת מהסוג שמל"טים מתקדמים מספקים.

הצורך במל"טים, העריך המומחה, הוא למטרות הטרדה והתקפה על מטרה גדולה כמו אסדת קידוח או הפקה. המצב החדש יחייב הפניית אמצעים רבים נוספים להגנה על מאגרי הגז במים הכלכליים של ישראל.

נראה כי התגבור הראשון יהיה במערכת הגילוי שיצטרך להתאים את עצמו לגילוי טוב יותר של מטרות עם חתימת מכ"ם קטנה. כאן מדובר, לדעת המומחים, על מכ"מים אבל גם על חיישנים אחרים שיכולים לסייע בגילוי המוקדם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית