רכב חפ"ק חדש למשטרת ישראל

במחוז דרום במשטרה פיתחו רכב חפ"ק, ומשל"ט תת קרקעי
הרכב החדש (צילום: משטרת ישראל, מחוז דרום)

מחוז דרום במשטרה פיתח רכב חפ"ק חדשני לניהול אירועים, שכולל את הטכנולוגיות החדישות ביותר הקיימות כיום במשטרה, אזור תקשורת והאזנה וכן חדר דיונים. את ההחלטה להקים חפ"ק חדיש קיבל מפקד מחוז דרום היוצא ניצב יוסי פריינטי, גם במסגרת מסקנות אסון הכרמל, במטרה לייעל את כל נושאי הפיקוד והשליטה, החלפת מידע, הוצאת הנחיות ועוד.

"הרכב הוא אתר קשר נייד", מספר סגן ניצב יוסי רופא, שהיה אחראי ליצירת הרכב. "לקחנו רכב מסוג גרומן שהתקבל מהסיוע האמריקאי ועשינו לו הסבה. זה רכב גדול וחילקנו אותו לכמה חלקים. מלבד לחלק הקדמי שכולל את נהג החפ"ק ואיש סיוע ומחובר אף הוא למערכות שו"ב, ישנו חלק אחורי שבו יושבים שני קשרים ומפקד וכולל מערכות תקשורת וחוזי דיגיטליות שמאפשרות לקבל צילומים ישירות מהמסוק המשטרתי, להתחבר לקווי טלפון שונים, להוציא ולקבל שיחות וידאו ועוד.

"אולם החידוש האמיתי ברכב הוא ככל הנראה חדר הדיונים הגדול שיכול להכיל עד 10 אנשים בצורה מרווחת ואלה מחוברים לכל מה שהקשרים רואים ושומעים. בפיגוע לפני כחודשיים, בו נהרג עובד קבלן בסמוך לגדר הגבול עם מצרים, כל הפקודות וההנחיות שלנו שודרו מתוך הרכב וכך תקשרנו עם גופי הביטחון השונים, ימ"מ, שב"כ וכו'. בנוסף, על תורן הרכב מותקנת מצלמה שמגיעה לגובה 10 מטרים ומספקת תצפית של 360 מעלות בכל תנאי שטח או מזג האוויר", מוסיף סגן ניצב רופא.

הרכב המתקדם, שכולל גם גנרטור שמאפשר לו לפעול בכל מצב, נמצא בשימוש כרגע רק במחוז דרום. בנוסף לרכב החפ"ק החדש, במחוז דרום פועל בשנה האחרונה מרכז שליטה תת קרקעי, שמשמש כמשל"ט חלופי בעתות הסלמה באזור רצועת עזה. בזמני שגרה יושב המשל"ט של מחוז דרום על הגג של מפקדת המחוז בבאר שבע, אולם החשש מכך שרקטה הנורית מעזה תפגע בבניין והרצון שהמוקדנים יוכלו להמשיך ולתפקד כרגיל בזמן שמופעלות אזעקות צבע אדום, הביאו להחלטה של מפקד המחוז ליצור משל"ט חלופי במקלט סמוך, שכולל את כל התשתיות המתאימות ויכול לפעול 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית