דיווח: פולין ביטלה עסקה עם ארונאוטיקס

על פי דיווחים בפולין משרד ההגנה ביטל את העסקה לרכישת המל"ט מדגם ארוסטאר. עוד נטען כי פולין שוקלת להגיש תביעה נגד החברה על אי קיום ההסכם

דיווחים בפולין על כך שמשרד ההגנה של מדינה זו החליט לבטל את עסקת רכישת המל"טים מדגם ארוסטאר מתוצרת חברת ארונאוטיקס מיבנה. לפי הדיווחים הפולנים יגישו תביעה לפיצויים על אי קיום ההסכם.

בשנת 2010 נחתם חוזה של כ-35 מיליון דולר לפיו אמורה היתה ארונאוטיקס לספק לצבא פולין שתי מערכות של המל"ט ארוסטאר. אלו נועדו לשרת את היחידות הפולניות בכוח הרב לאומי באפגניסטן. החוזה כלל יכולת של המראה ונחיתה אוטומטיים הנחוצים לצורך הפעלה בטוחה בתנאי השטח ומזג האוויר באפגניסטן.

פיתוח המערכת להמראה ונחיתה אוטומטיים נתקל בקשיים וזה גרם לעיכוב במסירת המערכות בזמן. בחודשים האחרונים כפי שנמסר ב"ישראל דיפנס" ערכה ארונאוטיקס 3-4 טיסות ניסוי יומיות במטרה להשלים את פיתוח המערכת החדשה להמראה ונחיתה אוטומטית (ATOL). החברה הביעה אז תקווה להשלים את הפיתוח עד סוף השנה.

אורכו של המל"ט מדגם AEROSTAR הוא 4.5 מטר אורך, יש לו מוטת כנפיים של 7.5 מטרים ומשקל המראה מירבי של 210 ק"ג. יש לו יכולת שהיה באוויר של 12 שעות.

חברת ארונאוטיקס נקלעה בחודשים האחרונים לריב בין מחזיקי המניות העיקריים. הרקע - מי יזרים מזומנים לחברה. המצב גרם להאטה בפעילות השוטפת של החברה. מחברת ארונאוטיקס לא ניתן היה לקבל תגובה לידיעות על ביטול החוזה על ידי משרד ההגנה של פולין.

במערכת הביטחון לא הגיבו רשמית על הידיעות מפולין אבל מקורות אמרו כי אם הן נכונות מדובר "בנושא בעייתי מאוד".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית