חיה"א ירכוש מטוסי תדלוק חדשים?

בישראל יצטרכו לבחון את המטוס החדש או לחילופין להסב מטוסי בואינג 767 נוספים למשימות תדלוק

אחרי כל התהפוכות שעבר פרויקט מטוסי התדלוק החדשים של חיל האוויר האמריקני הוא מתקדם כיום על פי התכנית. בקרוב, כך מעריכים מקורות יודעי דבר, יצטרך חיל האוויר הישראלי להחליט אם לכלול את המטוס החדש מדגםKC-46 ברשימת הרכש שלו או לחילופין לבחון הסבת מטוסי בואינג 767 ישנים על ידי התעשייה האווירית.

גם מטוס ה-KC-46 מבוסס על מטוס הנוסעים מדגם בואינג 767 אבל כאן מדובר במטוס שייוצר במיוחד למשימת תידלוק. המטוס האמריקני יחליף את מטוסי התדלוק מדגם KC-135 .מטוס התדלוק האמריקני החדש אמור להיכנס לשרות בשנת 2016.

חיל האוויר הישראלי משתמש כיום במטוסי תדלוק מדגם בואינג 707 שגם הם שימשו בעבר כמטוסי הנוסעים והוסבו למשימתם על ידי חטיבת בדק של התעשיה האווירית. בעוד שמטוס ה-KC-46 הוא מטוס תדלוק "טהור", המטוסים שמסבה התעשייה האווירית הם רב משימתיים. גם בנושא הזה יצטרך חיל האוויר לקבל החלטה.

כפי שנחשף ב"ישראל דיפנס" התעשייה האווירית מתחרה על מכרז לאספקת שני מטוסי תדלוק לחיל האויר של פולין. מדובר במטוס רב משימתי שיכול לבצע גם משימות נוספות פרט לתדלוק. התעשייה האווירית חברה לשתי חברות פולניות והיא מציעה מטוס בואינג 767 שהיה בעבר מטוס נוסעים. התכנית היא שחטיבת הבדק של התעשיה האווירת תסב את המטוס למשימה החדשה.

הקבוצה של התעשיה האווירית ושתי החברות הפולניות אומרת כי מטוס ראשון יסופק 34 חודשים אחרי חתימת החוזה. ההצעה לפולין מבוססת על מטוס מדגם 767 שסופק בשנה שעברה לקולומביה. המטוס נרכש על ידי התעשיה האווירית והוסב לתפקידו החדש. המטוס יכול לשמש גם לצרכים אחרים - הובלת אחמים , הובלת מטענים או חיילים. יצרנית המטוסים הארופאית איירבאס מציעה לפולנים מטוס תידלוק המבסס על מטוס הנוסעים איי-330.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית