המכ"ם הישראלי במטוס הקרב ההודי?

בחיל האוויר ההודי מבקשים לצייד את מטוסי הקרב הקלים, מדגם LCA, במכ"ם מתוצרת ישראלית

האם מטוס הקרב הקל שמפותח בהודו יצויד במערכת מכ"ם מתקדמת שפותחה בישראל? בימים האחרונים התרבו הסיכויים כך. מקורות בהודו מסרו כי חיל האוויר ההודי שירכוש את המטוס המכונה LCA ראשי תיבות של "מטוס קרב קל" רוצה שהוא יצויד במכ"ם סריקה אלקטרוני AESA. מכ"ם כזה פותח ומיוצר על ידי אלתא חברת הבת של התעשייה האווירית והוא נחשב בין המתקדמים עולם מסוגו.

פרויקט ה-LCA ההודי מצוי בפיגור של כ-15 שנים אחרי לוחות הזמנים המקוריים אבל הוא נמשך. אב הטיפוס השני צפוי לטוס רק בשנה הבאה. גוף המחקר והפיתוח של מערכת הביטחון ההודית DRDO מפתח מכ"ם סריקה אלקטרוני, אבל המקורות בהודו אמרו כי המפתחים יהיו זקוקים לסיוע חיצוני. המטוס צויד במנוע אמריקני לאחר שהמנוע שפותח עבורו בהודו, לא נתן את הדחף המספיק. בשלב זה ההודים הזמינו מהתעשייה האווירית שלהם 200 מטוסי LCA MK2 הדגם המתקדם יותר של המטוס.

מכ"ם סריקה אלקטרונית נחשב כיום למתקדם ביותר למטוסי קרב, והוא משפר את יכולת המטוסים לגלות מטרות אוויריות. בעבר מנע משרד הביטחון מאלתא להציע את המכ"ם החדיש ליצוא אבל זה שונה לאחר שכמה יצרניות ובהן אמריקניות מציעות אותו בכל חלקי העולם.

יחסי הרכש הצבאי ההדוקים בין ישראל והודו יוצרים, לדעת המקורות, אפשרות טובה של שיתוף פעולה בפיתוח המכם ההודי שיותקן במטוס הקרב הקל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית