נבחן: שימוש במל"טים בחיל הים

בצה"ל בוחנים את האפשרות להחליף את המסוקים המופעלים על ספינות טילים במל"ט מדגם "פנתר" ובהחלפת מטוסי המודיעין החוזי בכלים בלתי מאוישים

בחיל הים ובחיל האוויר בוחנים שימוש בכלי טיס בלתי מאוישים כתחליף מלא למסוקים המופעלים כיום על ספינות הטילים של חיל הים. במקביל נבחנת גם האפשרות להחליף את מטוסי מודיעין החוזי מדגם "צופית", בכלים לא מאוישים.

במקרה של חיל הים נבחנת האפשרות להציב על ספינות הטילים של חיל הים את המל"ט מדגם "פנתר" הממריא ונוחת אנכית. כיום מוצבים מסוקים על ספינות הטילים בעיקר למשימות של "מעבר לאופק". ה"פנתר" ממריא ונוחתים באופן אוטומטי על ידי לחיצה פשוטה על קונסולת המפעיל, ובכך מבטל את הצורך בטייס חיצוני.

ה"פנתר" מופעל על ידי 3 מנועים חשמליים, יש לו משקל המראה של 65 ק"ג והוא מסוגל לשהות באוויר כ-6 שעות.

במקביל נבחנת האפשרות להחליף בהדרגה את מטוסי ה-B-22 (צופית) של חיל האוויר המבצעים משימות של מודיעין חוזי. כיום ניתן לבצע את רוב המשימות האלה באמצעות מל"טים עם מטעדים משוכללים. שתי הבחינות האלה הן חלק ממאמץ גדול להכניס מל"טים לשימוש בתחומים שכיום מבוצעים רק על ידי פלטפורמות מאוישות.

חיל האוויר, בשיתוף עם חיל הים כבר מבצע סיורי בט"ש בים עם מל"טים וזה אמור להוציא בהדרגה משימוש את מטוסי הסיור הימי הישנים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית