פועלים לפתרון

מאמץ נוסף לפתור את הבעיות בקסדת הטייס של מטוס האפ-35 שפותחה על ידי אלביט מערכות

מאמץ נוסף לפתור את הבעיות בקסדת הטייס של מטוס האפ-35 שפותחה על ידי אלביט מערכות: יצרנית המטוס חברת 'לוקהיד מרטין' הקציבה מטוס אחד מאלו שיוצרו עד כה כדי לבצע בו ניסויים עם הקסדה שבה התגלו הבעיות.

הבעיות בקסדה מתוצרת חברת VSI האמריקנית שהיא בבעלות אלביט מערכות וחברת רוקוול קולינס התגלו בעיקר אחרי שחיל האוויר האמריקני שינה את הדרישות המבצעיות מהקסדה. מקור ישראלי אמר כי מדובר במערכת מתקדמת ללא תקדים. "בכל מערכת כזו צפויות מחלות ילדות בעיקר אם הלקוח משנה את הדרישות", הוא אומר. 

במטרה למנוע בעיות אספקה, החליטה 'לוקהיד מרטין' לרכוש קסדות גם מחברת BAE. אבל כאמור במקביל, היא עושה מאמצים לפתור את הבעיות שהתגלו בקסדה שפותחה בישראל שהיא המשוכללת מסוגה בעולם.

הבעיות בקסדה שפותחה בישראל התגלו לפני כשנה. הקסדה של הטייס במטוס האפ-35 היא מערכת קריטית שכן באמצעות מבטו שולט הטייס על מערכות הנשק של המטוס ומקבל את נתוני הטיסה על משקף מיוחד שהוא חלק מהקסדה. כאמור באמצעות הקצאת מטוס אפ-35 רק לצורך ניסויים עם הקסדה מקווים ב'לוקהיד מרטין' לפתור את הבעיות שהתגלו כך שניתן יהיה להתקין אותה במטוסי האפ-35 של חיל האוויר האמריקאי וגם של מדינות נוספות שרכשו את המטוס.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית