"מוכנים לכל תרחיש"

הרמטכ"ל נאם בטקס סיום של המכללה לפיקוד טקטי. בין המסיימים במחזור י"ב: חמש נשים
בוגרי המכללה (צילום: דו"צ)

"כל מפקד בצה"ל מבין את משמעותן של המוכנות והדריכות לביטחון ישראל. כל מפקד מחלקה, כל מפקד פלוגה וכל אלוף יודע כי אסור לצה"ל לשקוט על שמריו שכל זמן שאיננו במצב מלחמה או חירום, עלינו להתכונן במרץ לקראת כל תרחיש העלול לסכן את ביטחון ישראל", כך אמר אמש הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, בטקס סיום מחזור י"ב של המכללה לפיקוד טקטי של זרוע היבשה.

המכללה לפיקוד טקטי של זרוע היבשה אמונה על הכשרת קצינים נבחרים, העתידים לפקד על פלוגות מכלל חילות היבשה. הקורס נמשך כשנתיים ובסופו מוכשרים החניכים לתפקידים פיקודיים בשטח. במהלך הקורס עוברים החניכים מסלול לימודים הכולל לימודי תואר ראשון, קורס מפקדי פלוגות ואימוני שדה. מדובר צה"ל נמסר כי במחזור זה סיימו חמישים ושמונה חניכים, מתוכם חמש נשים.

מפקד זרוע היבשה, האלוף שלמה (סמי) תורג'מן, ציין כי "כל מי שנמצא כאן היום, שייך לנבחרת מיוחדת במינה, אשר אנו מאמינים כי יש בו הפוטנציאל והיכולת להוביל פלוגה במלחמה ואף להתקדם לתפקידים בכירים יותר. אתם מגיעים ליחידות בתקופה בה המזרח התיכון נמצא בעיצומם של שינויים עמוקים ומהירים. בזירות השונות מתעצמים ומתכוננים וללא ספק שבמהלך תפקידכם כמפקדי פלוגות תידרשו למבחנים מבצעיים, מהותיים ומשמעותיים. חובה עליכם להניח שזה יקרה 'במשמרת שלכם', עליכם לעשות הכל ולהיערך לקראתם באופן מקצועי, יסודי, שיטתי ומפוקח".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית