חצי יובל לטייסת "מגיני המערב"

הטייסת המשותפת לחיה"א ולחיל הים חגגה 25 שנה להיווסדה בטקס בבסיס רמת דוד
(צילום: אתר צה"ל)

הכוח האווירי של חיל הים ציין בשבוע שעבר 25 שנים לפועלו בטקס בבסיס רמת דוד, בהשתתפות מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, ראש מספן ים בחיל הים, תא"ל עודד גור-לביא ואנשי הטייסת, בעבר ובהווה, כך מדווח אתר צה"ל.

טייסת "מגיני המערב" הוקמה באוגוסט 1987 בבסיס פלמחים, כאשר הוחלט לרכוש מסוק עבור חיל-הים שישמש למשימות ימיות שונות כמו חילוץ, תצפית ואיכון מטרות ימיות. המסוק הראשון בטייסת היה מסוג יורוקופטר HH-65 דולפין, שהועבר אליה מטייסת "החרב המתהפכת". בדרך עברה הטייסת מספר תהפוכות, ביניהן סגירת הטייסת, הפיכתה לגף והקמתה מחדש בבסיס רמת דוד.

בהמשך הוכפל גודלה עם רכישת מסוקי העטלף אשר החליפו את מסוקי הדולפין. כמו כן, איבדה הטייסת שישה מאנשיה בתאונת מסוק הדולפין בשנת 1996, ובפגיעה בסטי"ל אח"י חנית במלחמת לבנון השנייה.

מפקד הטייסת, סא"ל רני, אמר בטקס כי "הטייסת ממשיכה להתקדם ולהתפתח ולאחרונה קלטנו מכ"ם חדש, המאפשר לנו למצוא מטרות רבות יותר ולמרחקים ארוכים יותר", אמר.

מפקד חיל האוויר סיפר כי "מחזון ורעיון צמחה טייסת קטנה וממוקדת, מומחית במשימותיה, ועם הגידול במשימות חיל הים השתלבה הטייסת ביתר שאת בפעילות חשובה, והייתה שותפה להבטחת בטחונה של המדינה בימים רחוקים, באיסוף מודיעין, בסיכול טרור ובמאמצי התעצמות". בנוסף, מח"א התייחס לאתגרים הצפויים ואמר כי "העת הנוכחית סוערת. איננו יודעים מה ילד יום, זה הזמן להגביר את המוכנות והדריכות, להאיץ מאמצים במערכה שבין המלחמות, לחזק את שיתוף הפעולה בשגרה ולבסס המסד ללחימה משותפת", הדגיש. "מאיתנו נדרש, ניתן ואפשרי למצות את השילוב בין ים ואוויר, למחוזות חדשים. זהו מבחן משותף של רצון ואנשים טובים יביאו להצלחה בו", אמר האלוף אשל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית