"משטר אסד שקל להעביר נשק כימי לחיזבאללה"

גנרל סורי שערק מספר בראיון ל"טיימס" כי נשיא סוריה אסד שקל להעביר נשק כימי לחיזבאללה "לשימוש במלחמה נגד ישראל". בנוסף סיפר העריק הבכיר, שהיה אמון על מאגרי הנשק הכימי, כי אסד מתכוון להשתמש בנשק כימי נגד המורדים כמוצא אחרון

האם החשש הישראלי יתממש? גנרל סורי בכיר שערק מספר כי המשטר בסוריה שקל להעביר נשק כימי לחיזבאללה לשימוש נגד ישראל. הגנרל עדנאן סילו אמר לעיתון "טיימס" כי "למשטר אין מה להפסיד. אם מלחמה תתחיל בין חיזבאללה לישראל זה יעשה רק טוב לסוריה".

סילו, שהיה אמון על מאגרי הנשק הכימי הסוריים הוסיף וסיפר כי משטרו של אסד שוקל לעשות שימוש בנשק כימי נגד אזרחים וכוחות המורדים במדינה, במידה ויתברר כי המשטר עומד בפני קריסה. "הייתי עד לדיונים בדרגים הגבוהים ביותר", הוא מספר. "בהם דנו בנושא ובסוגייה של שימוש בנשק הכימי נגד המורדים". סילו גם אישר את הדיווח מוקדם יותר השבוע במגזין הגרמני "דר שפיגל" לפיו צבא סוריה ערך ניסויים במערכות טילים כימיים בסוף חודש אוגוסט.

עדי ראייה סיפרו למגזין "דר שפיגל" כי הניסויים התבצעו סמוך למרכז מחקר נשק כימי בסאפירה, מזרחית לחלב, העיר הגדולה בסוריה. עוד דווח, כי במהלך הניסויים שוגרו חמישה או שישה טילים מכלי טיס ומטנקים. "היינו בדיונים רציניים על השימוש בנשק כימי, כולל איך נשתמש בו ובאילו אזורים", אמר סילו. "דנו בזאת כמוצא אחרון – במקרה שהמשטר יאבד שליטה על אזורים חשובים כמו חלב", הוא הוסיף. 

סילו גם אישר כי בניסויים נכחו נציגים של משמרות המהפיכה האיראניות וכי האיראנים מעורבים בכל הנעשה במדינה. "הם תמיד באו לבקר ולייעץ. הם תמיד שלחו לנו מדענים ושלחו את המדענים שלנו לשם. הם גם היו מעורבים בסוגיה הפוליטית שדנה כיצד להשתמש בנשק הכימי".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית